فعالیت ۱۹ مرکز ارائه‌دهنده خدمات سطح دو به بیماران کرونایی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
فعالیت ۱۹ مرکز ارائه‌دهنده خدمات سطح دو به بیماران کرونایی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر ۱۹ مرکز سطح ۲ دارای پزشک متخصص، آزمایشگاه و رادیولوژی در مناطق زیرپوشش دانشگاه فعال هستند.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر علی‌اصغر انجیدنی بابیان اینکه برنامه نظام ارجاع از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در حال اجراست اظهار کرد: بیماران در صورت نیاز از سطح دو خدمات به بیمارستان‌ها که سطح سه محسوب می‌شوند ارجاع خواهند شد.

وی تصریح کرد: ۱۶۰ درمانگاه بخش خصوصی نیز  در کنار ۴۱ منتخب کرونای زیرپوشش این دانشگاه آماده خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در موج پنجم هستند.

وی افزود: بدین ترتیب افراد در صورت ابتلا به بیماری در مرحله نخست به مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا و یا درمانگاه‌های عمومی در سطح یک مراجعه می‌کنند که در صورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی و بستری، به سطوح ۲ و سه ارجاع داده می‌شوند.

دکتر انجیدنی بابیان اینکه اطلاعات بیماران کرونایی برای پیگیری در سامانه سینا ثبت می‌شود، افزود: شهروندان در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا، ضمن تماس با مرکز اطلاع‌رسانی ۱۹۱ از مراکز ارائه‌دهنده خدمات در این حوزه اطلاع یابند و در اسرع وقت برای پیگیری به این مراکز مراجعه کنند.

وی بیان کرد: مشارکت مردم در رعایت فاصله اجتماعی، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها، استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مهم‌ترین راهکار پیشگیری و کاهش زنجیره انتقال کرونا است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 16