۳۵۰۰ نفر سهمیه مدد جویان اعزام عتبات عالیات استان
۳۵۰۰ نفر سهمیه مدد جویان اعزام عتبات عالیات استان

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: سهمیه خراسان رضوی برای اعزام به عتبات عالیات ۳۵۰۰ نفر مددجو است.

به گزارش اختر شرق؛ رضا سلم‌آبادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری سهمیه استان جهت اعزام زائران مددجوی این سازمان به عتبات عالیات به مناسبت اربعین حسینی ۳۵۰۰ نفر است.

وی افزود: یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تومان هزینه سفر به‌صورت متمرکز کشوری توسط این کمیته امداد و یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تومان دیگر نیز توسط مراکز خیریه و نیکوکاری تأمین می‌شود.

سلم‌آبادی همچنین تصریح کرد: به مددجویانی که به عتبات عالیات اعزام می‌شوند وام ۱۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

اجرای طرح یاس در جهت فعالیت بیشتر دختران بازمانده از تحصیل در عرصه اجتماعی

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: با همکاری هلال‌احمر، ۱۳۰۰ نفر دختر بازمانده از تحصیل تحت پوشش این سازمان آموزش‌های امدادی را دریافت کردند.

سلم‌آبادی با اشاره به اینکه از تعداد ۱۳۰۰ دختر آموزش‌دیده در این طرح، بیش از ۸۰۰ نفر در خانه‌های هلال‌احمر محلات جذب‌شده‌اند، تصریح کرد: این طرح به جهت حضور بیشتر دختران بازمانده از تحصیل در عرصه اجتماعی اجرایی شده است.

شور عاطفه‌ها، تجلی‌گاه مهر مردمی

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: شور عاطفه‌ها از ۱۵ شهریور تا ۳۱ شهریور در سطح شهر اجرا می‌شود درواقع تجلی‌گاه مهر مردمی است که همواره شاهد خلق صحنه‌های ماندگار در این عرصه هستیم.

سلم‌آبادی بیان کرد: در هفته نخست مهرماه نیز زنگ شور عاطفه‌ها در مدارس نواخته می‌شود تا فرصتی برای تمرین همدلی دانش آموزان با یکدیگر باشد.

مدیرکل کمیته امداد همچنین از توزیع بسته‌های لبنی با همکاری بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت: ۳۳ هزار بسته‌های لبنی به ارزش قیمتی ۵۸۰ هزارتویمان در گام نخست در سطح شهر مشهد و بعضی شهرستان‌های استان توزیع شد.

جمع‌آوری ۳۲ میلیارد تومان صدقه در سطح استان طی سال گذشته

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی در ادامه این جلسه تصریح کرد: طی سال گذشته ۳۲ میلیارد تومان صدقه در سطح استان جمع‌آوری شد.

مجید غلامی تصریح کرد: با توجه به روحیه‌ی خوب نیکوکاری مردم استان، امسال هدف‌گذاری برای جمع‌آوری صدقه مبلغ ۴۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: با توجه به گسترش فضاهای مجازی، مردم شریف استان می‌توانند از طریق کد ussd به شماره #۰۵۱ ۸۸۷۷ صدقات خود را واریز کنند.

غلامی گفت: کمیته امداد استان نیز این آمادگی را دارد تا برای افراد متقاضی بارکد خوان مخصوص افراد جهت واریز صدقه‌ها را طراحی کنند تا با سهولت بیشتری این امر محقق شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی همچنین با تأکید بر اینکه مردم نوع‌دوست استان می‌توانند تنها با واریز ماهانه ۱۰ هزار تومان فرزندان طرح محسنین را تحت پوشش حمایتی خود قرار دهند، مطرح کرد: خیرین بزرگوار می‌توانند با مراجعه به سایت ekram. Emdad. ir فرزند موردنظر را انتخاب کنند و با دریافت یک شماره کارت مجازی مبالغ را به‌حساب خود فرزند به‌صورت مستقیم واریز کنند.

 استفاده ۲۲۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش این سازمان از خدمات رایگان مؤسسات کنکوری

معاون فرهنگی اداره کل کمیته امداد استان گفت: ۲۲۰۰ دانش‌آموز سال‌های یازدهم و دوازدهم تحصیلی تحت پوشش کمیته امداد این استان از خدمات مؤسسات کنکوری به‌صورت رایگان استفاده می‌کنند.

افشار نیا در پایان خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح به دنبال توانمندسازی هر چه بیشتر دانش آموزان تحت پوشش هستیم.

خبرنگار: مهدی رضایی

image_printچاپ مطلب

Visits: 47