‌انتخابات تمام الکترونیک در ۸ شهرستان استان خراسان رضوی برگزار می‌شود
‌انتخابات تمام الکترونیک در ۸ شهرستان استان خراسان رضوی برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: ‌انتخابات تمام الکترونیک در هشت شهرستان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: ‌انتخابات تمام الکترونیک در هشت شهرستان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ حسن جعفری در دیدار با محسن نصر پور، مدیرکل و اعضای ستاد انتخابات صداوسیمای خراسان رضوی اظهار کرد: رسانه ملی یکی از قوی‌ترین و مؤثرترین ابزار‌های ستاد انتخاباتی بوده و نقش بسیار پررنگی در این راه دارد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی از نام‌نویسی یک هزار و ۱۱۳ نفر برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی و نام‌نویسی ۱۴ داوطلب خبرگان رهبری تاکنون خبر داد و گفت: این دوره از انتخابات اولین دوره پس از بیانیه گام دوم رهبری است و اهمیت ویژه و خاصی دارد چراکه پس از اتفاقاتی که در آبان ماه داشتیم دشمن به‌شدت به دنبال القای کاهش مشارکت مردم است، بنابراین باید سعی کنیم هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی مراقب این عملیات روانی باشیم.

جعفری با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۵۷ حزب دارای مجوز در استان داریم گفت: فعالیت احزاب می‌تواند در پرشورتر شدن انتخابات کمک کند.

محسن نصر پور مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی نیز در این دیدار با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات گذشته عنوان کرد: در داخل کشور میانگین حضور مردم در انتخابات ۶۰ درصد بوده که نسبت به کشور‌های مدعی دموکراسی بالاتر است.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی بابیان اینکه حکومت جمهوری اسلامی یک الگوی بدیع و رقیب حکومت‌های لیبرال دموکراسی است و ازنظر الگوی حکومتی هماوردی می‌کند، تصریح کرد: در کشور‌های غربی و لیبرال دموکراسی اصل بر مشارکت حزبی بوده و عموماً احزاب نقش اساسی دارند، اما در جمهوری اسلامی مشارکت عمومی و نقش واقعی مردم راداریم.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به اینکه هرچه تعداد آراء بیشتر باشد به نفع کشور و نظام اسلامی است، گفت: هر رأی به صندوق، پولی به صندوق ذخیره بوده و یک فرصت برای مردم و مسئولین و پیشرفت کشور است و این مقبولیت و مشروعیت برای نظام است.

وی در ادامه گفت: صداوسیما چهار مرحله تبیین، تشریح، تهییج و فراخوان و دوره آرامش بخشی را برای تبلیغات انتخاباتی در رسانه ملی و استانی برنامه‌ریزی کرده است که همه دوره‌ها از نظم و پیوستگی خاص خود برخوردار است.

صرپور بابیان اینکه شعار انتخاباتی ستاد انتخابات صداوسیما در سال ۹۸ «مجلس کارآمد، انقلابی و مردمی» است، عنوان کرد: موضوع انتخابات خبرگان نباید تحت‌الشعاع انتخابات مجلس قرار گیرد و رسانه در بخش تولید و پخش بیش‌ازپیش بر اهمیت و جایگاه والای این مجلس برای مخاطبان اهتمام می‌ورزد.

وی در همچنین گفت: تبیین مردم‌سالاری دینی به‌عنوان میراث گران‌قدر امام خمینی (ره)، روشنگری و زمینه‌سازی برای دست‌یابی به یک مجلس کارآمد، جلب مشارکت حداکثری و گسترده مردمی، تلاش برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات، خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن، حمایت از شورای نگهبان و نهاد‌های اجرایی، اتخاذ مشی بی‌طرفی در همه ارکان و بخش‌های سازمان، آگاهی بخشی درباره اهمیت مجلس برای پیشرفت و پیشبرد اهداف نظام ازجمله برنامه‌های رسانه ملی و استانی برای انتخابات است.

نبی پور مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان رضوی هم درباره موضوع الکترونیکی برگزار کردن انتخابات گفت: این موضوع را چندین سال است پیگیری می‌کنیم وزارت کشور از ۲۶ فرایند ۲۵ فرآیند را الکترونیکی کرده جز فرآیند رأی‌ دادن، اما با تمهیدات در نظر گرفته‌شده وزارت کشور قرار است امسال در هشت شهر استان انتخابات به‌صورت تمام الکترونیکی برگزار شود.

وی همچنین در پایان به آموزش عوامل اجرایی برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: این فرآیند هم گام‌به‌گام در حال تکمیل شدن است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 25