۹۶۰ نفر در کاشمر به کرونا ویروس مشکوک بودند
۹۶۰ نفر در کاشمر به کرونا ویروس مشکوک بودند

فرماندار کاشمر گفت: بر اساس اعلام شبکه بهداشت و درمان شهرستان ۱۲۵ هزار نفر در شهرستان غربالگری شده‌اند و ۹۶۰ نفر مشکوک بودند که مشاوره‌های لازم در خصوص مراقبت‌ها و مشاوره‌های پزشکی توسط کارشناسان و متخصصین به این عزیزان ارائه شده است.

به گزارش اختر شرق؛ ساقی فرماندار شهرستان کاشمر در جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا با حضور دکتر بنیادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام نیک بین منتخب یازدهمین دوره مردم در مجلس شورای اسلامی، دادستان و جمعی از مدیران، گفت: زحمات و پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی که در سطح استان و ملی و کمک‌های بزرگی که در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا داشتند و همچنین پیگیری‌ها و زحمات نامزد منتخب مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تشکیل و هماهنگی قرارگاه مردمی بهداشت و درمان قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه  شهرستان ما یکی از شهرستان‌های پیشرو در بحث پیشگیری و مقابله بوده و کلیه اقدامات در حوزه شهرستان به‌صورت سازمان یافته انجام شده خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم سلیقه‌ای و شخصی تصمیم بگیریم و همه اقدامات صورت گرفته شده بر اساس پروتکل‌های تعریف شده و شیوه نامه‌های ابلاغی انجام شده است.

فرماندار کاشمر اظهار کرد: قطعاً ما در همه حوزه‌ها صاحب نظر و کارشناس نیستیم و بر اساس نظرات کارشناسی و تخصصی که طی پروتکل‌های ملی و استانی که توسط کارشناسان زبده تهیه و ابلاغ شده اقدام نمودیم و هر اقدامی که شده با نظر تخصصی و کارشناسی شبکه بهداشت و درمان و خرد جمعی بوده است.

ساقی بابیان اینکه فضای مجازی در حال رصد است و مدیریت می‌شود، عنوان کرد: در فضای مجازی عده‌ای به دنبال نقادی هستند و این یک امر اجتناب ناپذیر است و ما از نقد سازنده استقبال می‌کنیم ولی نقادی با تخریب متفاوت است و نظرات مخرب تأثیر منفی بر روند خدمت رسانی شهرستان به‌ویژه کادر بهداشت و درمان خواهد داشت.

مسلم ساقی اظهار کرد: سعی نموده‌ایم کارها کارشناسی و پخته باشد و احساسی و عجولانه اقدام نکنیم و بدبینانه‌ترین حالات را در تصمیم گیری‌ها پیش بینی کردیم و همه اقدامات هم افزا بوده و خواهد بود و با همدلی و همراهی همه مدیران و ارکان حاکمیتی در شهرستان انجام شده است.

رئیس ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان کاشمر خاطرنشان کرد: جز اولین شهرستان‌هایی بودیم که غربالگری و تب سنجی را انجام دادیم و در حوزه اقلام درمانی به نسبت وضعیتمان بهتر است و از تمام ظرفیت‌ها برای تأمین اقلام مورد نیاز شهرستان استفاده شده تا در این زمینه کادر بهداشت و درمان کمبودی نداشته باشند.

فرماندار با اشاره به اینکه تعطیلی‌ها بر اساس دستورات دادستانی تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت، گفت: صندوق‌های قرض‌الحسنه بر اساس تصمیمات استانی و دستورات دادستانی تعطیل شد و همچنین تفرج‌گاه‌های عمومی تا پایان تعطیلات، تعطیل خواهند بود.

فرماندار شهرستان کاشمر اعلام کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی تا اطلاع بعدی در محور خروجی به سمت کوهسرخ مستقر و از تردد خودروها در مسیر شصت دره جلوگیری می‌نمایند.

وی گفت: مردم بخش کوهسرخ در صورت احراز هویت و تاکید بر اینکه حق اتراق در محور را ندارند مجاز به طی طریق به سمت ریوش می‌باشند.

مأمورین پلیس راه در محور به‌صورت گشت ثابت و سیار فعال می‌باشند و چنانچه افرادی در مسیر و در حاشیه رودخانه اتراق نمایند، در مرحله اول اقناع خواهند شد که محل را ترک نمایند و در صورت عدم توجه نسبت به اعمال قانون اقدام و عندالزوم خودرو تا پایان تعطیلات نوروز به پارکینگ هدایت خواهند شد.

وی گفت: بر اساس اعلام شبکه بهداشت و درمان شهرستان ۱۲۵ هزار نفر در شهرستان غربالگری شده‌اند و ۹۶۰ نفر مشکوک بودند که مشاوره‌های لازم در خصوص مراقبت‌ها و مشاوره‌های پزشکی توسط کارشناسان و متخصصین به این عزیزان ارائه گردیده است.

فرماندار با بیان اینکه همکاری بسیج فوق‌العاده بوده و در کمیته مردمی ستاد اقدامات خوبی انجام شده گفت: قطعاً بعد از کرونا در حوزه اجتماعی مباحثی مطرح خواهد بود و نگرانی‌هایی در این زمینه وجود خواهد داشت که باید کمیته مشاوره با مشارکت بهزیستی و مشاوران و روانشناسان برای ایجاد فضای آرامش روحی و روانی مردم تشکیل شود.

ساقی در پایان با بیان این مطلب که در کمیته تدفین بر اساس شیوه نامه ابلاغی عمل می‌شود و دفن اموات کرونایی با رعایت ملاحظات و رهایت شیوه نامه ابلاغی در هیچ مکانی محدودیت ندارد، تصریح کرد: بر اساس تصمیمات ستاد شهرستان و دستور دادستانی کولی‌های مستقر در حوزه سرزمینی شهرستان توسط نیروی انتظامی به خارج از حوزه استحفاظی هدایت شده‌اند و شهروندان محترم می‌توانند در صورت مشاهده آنها در سطح شهرستان با ۱۱۰ تماس و اطلاع دهند تا اقدام لازم صورت گیرد.
خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 3