۹۳ مورد قلع‌وقمع شامل به مساحت ۹ هکتار در گوارشک بخش تبادکان شهرستان مشهد
۹۳ مورد قلع‌وقمع شامل به مساحت ۹ هکتار در گوارشک بخش تبادکان شهرستان مشهد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در ۹۳ مورد قلع‌وقمع شامل ۸۰ مورد دیوارکشی، پنج مورد استخر، پنج مورد محوطه‌سازی و سه مورد بنا به مساحت ۹ هکتار در گوارشک بخش تبادکان مشهد اجرا شد.

به گزارش اختر شرق؛ سعید خوش قامت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد دراین‌باره عنوان کرد: اراضی زراعی و باغ‌ها به‌عنوان بستر تأمین امنیت غذایی جامعه و بخشی از محیط‌زیست کشور از سرمایه‌های ملی جامعه است و بر اساس آموزه‌های دینی، فرهنگ ایرانی‌ـ اسلامی و قوانین کشوری، حفاظت از این عرصه‌ها وظیفه‌ای همگانی و تخریب و نابودی زمین‌های کشاورزی امری ناپسند، غیرقانونی و خلاف مصالح جامعه است.

وی ادامه داد: ازاین‌رو سازمان امور اراضی کشور صیانت از زمین‌های کشاورزی را به‌عنوان رسالتی دینی، فرهنگی و قانونی وظیفه خود می‌داند و با مشارکت تمامی شهروندان بر آن است تا در جهت حفظ منابع پایه و تأمین امنیت غذایی جامعه از زمین‌های زراعی و باغ‌ها محافظت کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد تصریح کرد: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در اراضی شهرستان مشهد اکیپ‌های نظارتی به‌صورت مستمر از مناطق مختلف بازدید می‌کنند و در صورت تخلف به متخلفین اخطار داده می‌شود و در صورت دارا بودن شرایط قانونی تبصره ۲ ماده ۱۰ با حضور نماینده محترم دادستان و با هماهنگی شورای حفظ حقوق بیت‌المال قلع‌وقمع و تخریب دیوارکشی‌های غیرمجاز انجام می‌گیرد.

خوش قامت در پایان خاطرنشان کرد: لذا در راستای اجرای دستور نماینده محترم دادستان تعداد ۹۳ مورد قلع‌وقمع شامل (۸۰ مورد دیوارکشی، پنج مورد استخر، پنج مورد محوطه‌سازی و سه مورد بنا) به مساحت ۹ هکتار در گوارشک بخش تبادکان شهرستان مشهد انجام گرفت.

image_printچاپ مطلب

Views: 80