۷۰ مدرسه در نیشابور فرسوده است
۷۰ مدرسه در نیشابور فرسوده است

مدیر آموزش و پرورش نیشابور گفت: ۷۰ مدرسه فرسوده و چهار کلاس کانکسی در این شهر وجود دارد که برای بازسازی و مرمت این تعداد ۳۵۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور گفت: ۷۰ مدرسه فرسوده و چهار کلاس کانکسی در این شهر وجود دارد که برای بازسازی و مرمت این تعداد ۳۵۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

به گزارش اختر شرق؛ حسین مهرآبادی مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیشابور بیان کرد: برای سال تحصیلی جاری ۵۷ معلم در نیشابور مورد نیاز است که این کمبود از طریق بسته‌های حمایتی و ایجاد نوبت مخالف جبران می شود.

وی اظهار کرد: تعداد معلمین در نیشابور از چهار هزار و ۶۲۷ نفر در سال گذشته به چهار هزار و ۴۹۰ نفر در سال جاری کاهش یافته و امسال ۲۶۰ نفر دیگر هم بازنشسته می شوند.

وی با بیان اینکه اوج بازنشستگی در آموزش و پرورش طی سال ۱۴۰۰ با بیش از ۶۵ درصد نیروهاست گفت: امسال در آغاز سال تحصیلی ۲۵۰ کلاس فاقد معلم داشتیم که امروز به ۲۶ کلاس رسیده و هنوز تعیین تکلیف نشده است.

مهرآبادی افزود: برای جبران کمبود معلم امسال ۱۴۳ نفر از نیروهای نهضت سوادآموزی به کار گرفته شده اند  که از این تعداد ۴۷ نفر برای بخش میان جلگه، ۳۲ نفر برای فیروزه، ۱۷ نفر برای سرولایت و ۳۷ نفر برای زبرخان درنظر گرفته شده و مابقی هنوز مراجعه نکرده اند.

وی اظهار کرد: در نیشابور ۲۳ مدرسه حمایتی وجود دارد و سال گذشته از طریق بسته های حمایتی۲۲ کلاس در نیشابور، ۱۸ کلاس در فیروزه و ۲۲ کلاس در زبرخان تشکیل شد که امسال حذف گردید.

وی گفت: تعداد دانش آموزان نیشابور از ۷۲ هزار و ۴۶۱ نفر در سال گذشته بدون احتساب مراکز پیش دبستانی با چهار درصد رشد به ۷۵ هزار و ۴۶۵ نفر در سالجاری رسیده و علت این افزایش به دلیل استقرار پایه دوازدهم و مهاجر پذیری نیشابور بوده که نرخ این رشد در استان ۶ درصد بوده است.

مهرآبادی افزود: تعداد دانش آموزان قطب شهید شوشتری با احتساب مراکز پیش دبستانی بیش از ۸۵ هزار نفر است که از این تعداد یک هزار و ۸۰۰ نفر مربوط به بخش متوسطه است و بر اساس طرح توسعه متوازن ۴۷ درصد دانش آموزان باید به رشته های فنی و حرفه‌ای و ۵۳ درصد به رشته های نظری هدایت شوند ولی با کمبود امکانات و نیروی آموزشی در بخش فنی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی زنگ نماز، زنگ مهر حسینی و زنگ ایثار و شهادت در مدارس نیشابور نواخته شد و چهل مدرسه در مناطق کم برخوردار توسط مدارس برخوردار مورد حمایت قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۱۴۳ میلیون تومان لوازم التحریر از طریق خیرین و امسال یک هزار و ۵۰۰ بسته فرهنگی از طریق بسیج فرهنگیان بین دانش آموزان مناطق کم برخوردار نیشابور توزیع شد.

افزون بر ۱۲۰ هزار دانش آموز در قطب شهید شوشتری به مرکزیت نیشابور در حال تحصیل هستند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1