۶ میلیون تن کالا از طریق راه آهن خواف – هرات صادرات می‌شود
۶ میلیون تن کالا از طریق راه آهن خواف – هرات صادرات می‌شود

نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق چشم‌انداز تعیین شده باید شش میلیون تن کالا از طریق راه آهن خواف- هرات صادرات شود.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام اکبرپور با تاکید بر اینکه منافع اقتصادی راه آهن خواف-هرات از مردم بومی خواف غفلت نشود، عنوان کرد: از طریق این راه آهن ارتباط ایران با کشورهای آسیای میانه تسهیل می‌شود منطقه و شهرستان خواف از بن بست خواهد شد به شرط آنکه زیرساخت‌های لازم برای توسعه خواف و بهره‌مند شدن از مزایای این راه آهن توسط مسئولان فراهم شود.

وی تصریح کرد: این راه آهن مسیر پیشرفت و توسعه خواف را به شرطی که مسئولان در زمینه‌های مختلف ظرفیت‌های بومی نظیر اشتغال، صادرات کالا به افغانستان و همچنین واردات کالا از این کشور را در نظر بگیرند، تسریع خواهد کرد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه اگر طرح، برنامه و افتتاحیه‌ای در منطقه صورت می‌گیرد باید قاعدتا مبتنی براین موضوع باشد که در مرحله نخست منافع بومی و محلی نیز بکارگیری شوند، گفت: در زمینه صادرات و تبادل کالا با افغانستان، این راه آهن می‌تواند بسترهای خوبی را برای صادرات منطقه از جمله معادن سنگان خواف که بسیار گسترده و بخشی از آن حتی در داخل افغانستان است فراهم کند.

حجت الاسلام اکبرپور در پایان گفت: همچنین کاهش هزینه نسبی حمل و نقل و رفع انحصار حمل کالا از حمل و نقل جاده ای، افزایش ایمنی در ترابری منطقه و کاهش مصرف سوخت در مقایسه با حمل و نقل جاده‌ای از جمله منافع دیگر این راه آهن است.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 104