۵۴۶ تن انواع فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف انسانی در استان معدوم شد
۵۴۶ تن انواع فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف انسانی در استان معدوم شد

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: در پی ۱۱۶ هزار بازدید صورت گرفته توسط گروه‌های نظارتی دامپزشکی از مراکز تهیه، تولید و عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی در خراسان رضوی، ۵۴۶ تن انواع فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف انسانی معدوم گردید.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر محمود قربان زاده رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اشاره به روند رو به رشد بازدیدها و نظارت‌های دامپزشکی، عنوان کرد: ارقام یادشده مربوط به سال قبل بوده و در همین مدت ۸۸۱ پرونده تخلف تشکیل و به دستگاه قضایی ارجاع شده است و ۶۳ مرکز متخلف نیز پلمپ شده است.

قربان زاده، عمده‌ترین تخلف‌های صورت گرفته در حوزه دامپزشکی و امنیت غذایی را نگهداری نامطلوب فرآورده‌های خام دامی، کشتار غیر مجاز دام و تهدید علیه بهداشت عمومی دانست و اعلام کرد: با توجه به مخاطره‌آمیز بودن چنین تخلفاتی برای سلامت مردم و زائران و مجاوران حریم مطهر رضوی، دامپزشکی بر حسب وظیفه قانونی خود و برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی متخلفان را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان، از کلیه زائرین و مجاورین خواست در صورت مشاهده تخلف‌ها در حوزه مرتبط با فرآورده‌های خام دامی مراتب را در مشهد با شماره تلفن های۱۵۱۲ (مرکز پاسخگویی اداره کل دامپزشکی) ۳۷۲۵۰۰۲۵-۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد مقدس)، در شهرستانها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذاشته تا برخوردهای قانونی و لازم با متخلفین صورت پذیرد.

لازم به ذکر است؛ سامانه پیام کوتاه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان نیز به شماره ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ آماده دریافت پیام‌های مردمی در زمینه‌های یادشده می‌باشد. مطابق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود ممنوع بوده و برای مرتکبین آن از سوی مراجع قضایی مجازات در نظر گرفته خواهد شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 66