۴۱۲ هکتار از اراضی ملی شهرستان جوین آزادسازی شد
۴۱۲ هکتار از اراضی ملی شهرستان جوین آزادسازی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: ۴۱۲ هکتار از اراضی ملی این شهرستان با هدف پیشگیری و مقابله با زمین خواری آزادسازی شد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین در این باره گفت: در کمیسیون رفع تداخلات اراضی ملی شهرستان جوین، ۴۱۲ هکتار از اراضی ملی در پنج پلاک این شهرستان آزادسازی شد.

وی با اشاره به اینکه حفظ کاربری اراضی کشاورزی شهرستان از اولویت‌های جهاد کشاورزی است که با حفظ کاربری این اراضی علاوه بر اشتغال‌زایی شاهد کاهش پرونده‌های مطروحه در محاکم قضایی به طور محسوس خواهیم بود.

محمود احمدی رئیس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین در این خصوص اظهار کرد: این میزان اراضی آزاد شده نیز در قالب پنج پلاک شامل چهل بند، انداده، بیسجرد، رودبار ارگ و اسماعیل اباد میباشد.

احمدی عنوان کرد: جلوگیری از زمین خواری و دست اندازی در اراضی ملی یکی از اولویت‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی است که با توجه به اهمیت این موضوع در ایام عید نوروز نیز همواره گشت امور اراضی در این شهرستان حتی در روزهای تعطیل نیز انجام خواهد شد. طرح‌های ویژه‌ای در راستای حفظ و حراست از اراضی ملی در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی جوین از عموم مردم به‌ویژه روستاییان و کشاورزان سختکوش درخواست کرد: اگر قصد احداث بنا یا دیوار کشی اراضی زارعی و باغی خود را دارند، حتما قبل از هرگونه اقدامی، با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برای دریافت مجوز اقدام کنند.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 58