۳۰ هزار میلیارد ریال برای چهاربانده سنگان خواف – رشتخوار به تربت‌حیدریه اختصاص می‌یابد
۳۰ هزار میلیارد ریال برای چهاربانده سنگان خواف – رشتخوار به تربت‌حیدریه اختصاص می‌یابد

فرماندار رشتخوار گفت: با پیگیری مسئولان مربوط ۳۰ هزار میلیارد ریال برای سرعت‌بخشی به طرح تکمیل محور چهاربانده سنگان خواف – رشتخوار به تربت حیدریه در روزهای آینده اختصاص می‌یابد.

به گزارش اختر شرق؛ خالقداد عرب در این باره عنوان کرد: با پیگیری نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی قرار است ۳۰ هزار میلیارد ریال برای شتاب دادن به اجرای این طرح در نظر گرفته شود که مقدمات آن انجام شده است و تفاهم نامه‌ای بین وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت منعقد می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۵ هزار میلیارد ریال از این مبلغ توسط وزارت راه و شهرسازی و ۱۵ هزار میلیارد ریال هم از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تکمیل محور سنگان خواف به تربت حیدریه هزینه می‌شود.

فرماندار رشتخوار گفت: عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۹۸ آغاز شده که به دلیل پاره‌ای مشکلات برای مدتی معوق ماند و با پیگیریهای انجام شده قطعه‌های یک و ۱۰ از سال گذشته آغاز شد و در حال انجام است و قطعه سه آن از خواف تا سلامی تکمیل شده و با اختصاص ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار روند اجرای طرح فوق سرعت می‌گیرد.

عرب بیان کرد: محور مواصلاتی رشتخوار، خواف به تربت حیدریه از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و بخش اعظم آن دوطرفه است که به دلیل حجم تردد وسائل نقلیه و حوادث جاده‌ای مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است و سرعت دادن به روند تکمیل این طرح از مطالبات اصلی مردم است.

لازم به ذکر است؛ رشتخوار، دارای۵۰۰ کیلومتر جاده روستایی و شهری دارد که بیش از ۲۰ هزار دستگاه سبک و سنگین روزانه از محور ترانزیتی و کم عرض و دو طرفه رشتخوار خواف و رشتخوار تربت حیدریه خصوصا خودروهای سنگین سنگ معدن سنگان تردد می‌کنند و هر هفته شاهد صحنه‌های خونبار این خودروها با مردم رشتخوار و خواف هستیم که تاکنون صدها خانواده را داغدار کرده و توجه بیشتر مسئولان را می‌طلبد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 48