۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در اردیبهشت ماه سالجاری در استان کشف شد
۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در اردیبهشت ماه سالجاری در استان کشف شد

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از رشد ۱۰ درصدی کشفیات کالای قاچاق استان در اردیبهشت ماه ۹۹ خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ رضا شجاعی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی، با اقدامات مستمر و پیگیرانه بازرسان این سازمان  با وجود شیوع بیماری کرونا، در اردیبهشت ماه سال جاری تعداد  بیش از سه هزار مورد بازرسی تخصصی مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی در استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه جمع اوری کالای قاچاق و تقلبی اجازه تنفس به واحدهای تولیدی می دهد، عنوان کرد: کل ارزش ریالی کشفیات قاچاق استان در اردیبهشت ماه سال جاری ۳۰ میلیارد ریال بوده است که  از این جهت نسبت به مدت مشابه سال قبل ده درصد رشد داشته است.

وی گفت: در تعداد بازرسی های ویژه کالای قاچاق و تقلبی  در استان نیز، نزدیک به ده درصد رشد داشته ایم و تعداد ۳۰ پرونده تخلف  درهمین زمینه تشکیل و به مراجع ذیصلاح ارسال گردیده است.

شجاعی با بیان اینکه براساس ماده ۳۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بازرسان مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها در حدود وظایف محوله قانونی، کاشف در امر قاچاق محسوب می‌شوند گفت: اقلام کشف شده شامل لباس، لوازم لوکس خودرو، مواد آرایشی و بهداشتی و … بوده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1