۳۰ میلیارد تومان صرف آب‌رسانی به مناطق روستایی رشتخوار می‌شود
۳۰ میلیارد تومان صرف آب‌رسانی به مناطق روستایی رشتخوار می‌شود

سرپرست امور آبفای رشتخوار از دو پروژه در حال اجرا با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به منظور تامین پایدار آب شرب سه روستا در این شهرستان خبر داد.

محمدجواد نجفی در گفتگو با خبرنگار اختر شرق با بیان اینکه این روستاها را «باسفر»، «عمید» و «علی آباد دامن» با دو هزار و۴۰۰مشترک است، گفت: این تعداد پروژه با ۳۰میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا می‌باشد.

نجفی عنوان کرد: پروژه روستاهای باسفر و عمید که تحت پوشش مجتمع باسفر قرار دارند شامل اصلاح شبکه توزیع آب به طول ۱۰کیلومتر می‌باشد که تاکنون شش کیلومتر آن اجرا و یک باب مخزن ذخیره به ظرفیت هزار مترمکعب هم احداث شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان مهرماه سال جاری به بهره برداری برسد.

به گفته وی کار حفر یک حلقه چاه جدید هم در روستای «علی آباد دامن» با هدف افزایش توان تامین آب روستائیان آغاز شده است.

محمدجواد نجفی همچنین با اشاره به ۵۷ روستای تحت پوشش آبفای رشتخوار، رسالت این امور را تامین آب شرب مشترکان دانست و خاطرنشان کرد: وظیفه تامین آب دام برعهده جهاد کشاورزی است.

نجفی در ادامه بر تعویض فیلترهای سه دستگاه تامین آب شیرین در شهر جنگل تاکید کرد و گفت: برای دو دستگاه فیلتر لازم تهیه و در کنار آن نسبت به اجاره مقطعی چاه از آستان قدس رضوی اقدام شده است.

لازم به ذکر است؛ اکبر احمدپور نماینده مردم شهرهای خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی اخیرا، مهمترین و اساسی‌ترین مشکل این شهرستان را کمبود آب آشامیدنی اعلام و خواستار اقدام دولت و وزارت نیرو برای رفع این مشکل شده بود.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 6