۲۶۸ شرکت دانش‌بنیان در استان خراسان رضوی وجود  دارد
۲۶۸ شرکت دانش‌بنیان در استان خراسان رضوی وجود  دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در آماری که از سوی مرکز آمار ایران برای پاییز اعلام شد، نرخ مشارکت اقتصادی استان ۵۲.۴ دهم درصد است و هم‌اکنون رتبه اول را در سطح کشور بر عهده داریم.

به گزارش اختر شرق؛ علیرضا رزم حسینی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در محل سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه با حضور تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان برگزارشده و شاهد هستیم که اقدامات خوبی هم در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته است.

وی با اشاره به وجود تحریم‌ها بعد از خروج آمریکا از برجام افزود: درزمانی که برجام بود و تحریم‌ها نبود، اقتصاد ایران یک تنفسی کرد و اتفاقات خوبی در همه بخش‌های اقتصادی اعم از شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش علمی و فناوری رقم خورد.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: باوجود تحریم‌های اقتصادی امیدواریم از این مرحله هم عبور کنیم و در شرایطی قرار بگیریم که اقتصاد ایران متکی‌به‌خود باشد و بتواند مسیرش را ادامه دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی هم در ادامه این جلسه گفت: در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، ۱۸۶ شرکت تاکنون به‌عنوان معین اقتصاد مقاومتی محوریت توسعه روستاها را در استان برعهده‌گرفته‌اند.

علی رسولیان افزود: در خراسان رضوی حدود ۲۶۸ شرکت دانش‌بنیان وجود دارد و در این راستا به سمتی حرکت می‌کنیم که شرکت‌های دانش‌بنیان را در قالب فضای فیزیکی و تسهیلات توسعه بدهیم.

وی با اشاره به وجود فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: ۳۴ فرصت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان استان به ارزش سه هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان مطالعه شده و آماده ارائه به سرمایه‌گذاران است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به ارائه آماری از استان پرداخت و تصریح کرد: در آماری که از سوی مرکز آمار ایران برای پاییز اعلام شد، نرخ مشارکت اقتصادی استان ۵۲.۴ دهم درصد است و هم‌اکنون رتبه اول را در سطح کشور بر عهده‌داریم.

رسولیان ادامه داد: در حوزه کاهش نرخ بیکاری هم با ۶.۳ دهم درصد رتبه دوم کشور را بر عهده‌داریم، لذا ایجاد انگیزه به کار و اشتغال در استان افزایش‌یافته است و هم‌اکنون کمترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور در اختیارداریم.

وی بابیان اینکه خراسان رضوی به ۸۷ کشور جهان صادرات کالا انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی کلینیک صنعت در خراسان رضوی و فعالیت ۷۰ مشاور، ۹۰۰ واحد صنعتی را بررسی و ۱۰۰ واحد تعطیل را هم تاکنون به چرخه تولید بازگردانده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به حوزه سرمایه‌گذاری خارجی استان، بیان کرد: ازنظر تعداد پروژه امسال رتبه اول کشور را در قالب ۱۴۲ میلیون دلار جذب سرمایه به خود اختصاص داده‌ایم.

رسولیان در پایان همچنین خواستار حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی شد.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان به ارائه گزارش پرداختند، همچنین تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری خراسان رضوی و دانشگاه فردوسی مشهد به‌عنوان نماینده شبکه دانشگاهی استان و مشاور عالی طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی باهدف هماهنگی، هم‌افزایی و بهره‌مندی از توانمندی‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه دانشگاه در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تقویت الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی و پیاده‌سازی آن، منعقد شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4