۱۸ هزار متر مربع حریم و بستر رودخانه‌های قوچان رفع تصرف و ۶۲ چاه غیر مجاز مسدود شد
۱۸ هزار متر مربع حریم و بستر رودخانه‌های قوچان رفع تصرف و ۶۲ چاه غیر مجاز مسدود شد

انسداد ۶۲ حلقه چاه غیر مجاز آب و رفع تصرف بیش از ۱۸هزار متر مربع حریم و بستر رودخانه‌های شهرستان قوچان از ابتدای سال جاری به همت تلاش گران امور منابع آب انجام شد.

به گزارش اختر شرق؛ سید موسی حسینی جعفر آبادی با بیان این مطلب عنوان کرد: فرونشست جزو خطراتی است که در پی برداشت‌های غیر مجاز از سفره‌های آب زیرزمینی اتفاق می‌افتد و همه تلاش‌ها و برنامه ریزی‌ها در جهت حفاظت و صیانت از منابع آبی و همچنین جلوگیری از عواقب ناشی از برداشت‌های غیرمجاز از آبخوان‌های منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا از ابتدای امسال بیش از ۷۰ مورد کنتورهای هوشمند مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت و رفع عیب شد تا بهره برداران بتوانند از این سرمایه‌ها به نحو احسن استفاده کنند.

وی با اشاره به این که از ابتدای امسال تعداد ۱۲۵ شارژ کنترل هوشمند را راه اندازی کرده‌ایم خاطر نشان کرد: به منظور کنترل دقیق‌تر و بازبینی بهتر توسط کارشناسان امور بیش از ۲۶ مودم را نیز راه اندازی و فعال کردیم.

حسینی جعفر آبادی با اشاره به دو مورد عقد قرارداد نصب کنتور هوشمند در این شهرستان از نصب و راه اندازی چهار کنتور هوشمند دیگر بر روی چاه‌های کشاورزی خبر داد و درباره حفظ و حراست از آبهای زیر زمینی و همچنین چاه‌ها که بخش اعظم تامین آب شرب و کشاورزی منطقه را تامین می‌کند گفت: از ابتدای امسال برای حفظ و صیانت از منابع آبی شهرستان با همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی و فعالیت مستمر گروه‌های گشت و بازرسی امور آب ۶۲ چاه غیر مجاز مسدود و پر شده است.

وی در پایان تصریح کرد: شناسایی و توقیف ۶ دستگاه حفاری غیر مجاز از دیگر اقدامات پیش گیرانه نیروهای گشت و بازرسی بود که خوشبختانه دستگاه قضا و نیروی انتظامی در این راستا همکاری بسیار خوبی داشتند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6