۱۶۲ داوطلب برای شوراهای شهر حوزه انتخابیه قوچان ثبت‌نام کردند
۱۶۲ داوطلب برای شوراهای شهر حوزه انتخابیه قوچان ثبت‌نام کردند

فرماندار قوچان گفت: ۱۶۲ داوطلب برای عضویت در ششمین دوره شورای اسلامی شهرهای قوچان، باجگیران و شهرکهنه شهرستان قوچان ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش اختر شرق و ایرنا؛ امین رضا مرآتی در این باره گفت: این تعداد نسبت به دوره گذشته که ۱۳۹ نفر بود افزایش داشته و ۱۲۴ نفر برای شورای شهر قوچان، ۱۱ نفر برای شورای شهر باجگیران و ۲۷ نفر برای شورای شهر جدید شهرکهنه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد ثبت نام شوندگان مرد و ۱۰ درصد زن هستند، گفت: ۱۴۶ مرد و ۱۶ زن برای عضویت در شوراهای شهر قوچان ثبت نام کرده‌اند که تعداد بانوان نسبت به دور قبل بیشتر شده است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان قوچان گفت: میانگین سنی داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی این سه شهر بین ۳۰ تا ۴۵ سال است که نسبت به دوره قبل کاهش یافته است.

وی افزود: از مجموع ثبت نام شوندگان سه نفر مدرک حوزوی، پنج نفر مدرک دکتری، ۶۰ نفر مدرک فوق لیسانس، ۸۰ نفر مدرک لیسانس، ۱۱ نفر مدرک فوق دیپلم و سه نفر مدرک دیپلم دارند.

مرآتی با بیان اینکه دارندگان شغل آزاد، کارمندان دولت، فرهنگیان و بازنشستگان به تربیت بیشترین حضور را در ثبت‌نام این دوره از انتخابات داشته‌اند، عنوان کرد: ۱۱ درصد از داوطلبان دارای سابقه حضور در دوره‌های گذشته شوراهای اسلامی شهر هستند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان قوچان در پایان خاطرنشان کرد: ۱۳۱ نفر از داوطلبان به صورت حضوری و مابقی به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 113