۱۴۲ هکتار از اراضی کشاورزی جوین به کشت پیاز اختصاص یافت
۱۴۲ هکتار از اراضی کشاورزی جوین به کشت پیاز اختصاص یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: کشت نشایی پیاز به صورت نشایی در سطح ۱۳۰ هکتار در شهرستان جوین آغاز شد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با بیان اینکه کشت پیاز در شهرستان جوین آغاز شده است و ۱۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته است، گفت: کاشت پیاز بصورت نشایی علاوه بر کاهش مصرف آب و نهاده‌های مورد نیاز نیز باعث افزایش بهره وری منابع آب و خاک نیز خواهد شد.

قارزی با اشاره به اینکه ۱۳۰ هکتار کشت پیاز به صورت نشایی و ۱۲ هکتار به صورت مستقیم در شهرستان کشت شده است، عنوان کرد: با توجه به میانگین تولید بالا و اقتصادی بودن کشت پیاز نیز هرساله کشت پیاز در این شهرستان با استقبال خوبی مواجه میشود.

وی با اشاره به اینکه کشت پیاز به دو روش مستقیم و نشایی در این شهرستان انجام میشود، گفت: در کشت مستقیم بذر پیاز در فصل پاییز و زمستان در زمین کشت میشود ولی در کشت به روش نشایی نیز بذر در اسفند ماه در خزانه کشت میشود و بعد از جوانه زدن و رسیدن به مرحله سه برگی در اردیبهشت ماه، پیاز را وارد زمین اصلی میکنند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با بیان اینکه در روش کشت مرسوم که بصورت کشت مستقیم بذر است، کشاورزان با محدودیت‌های زیادی روبرو هستند، خاطرنشان کرد: افزایش کیفیت محصول، کاهش مصرف آب، افزایش سطح زیر کشت، کاهش مصرف سموم و استفاده همزمان از روش‌های نوین آبیاری در کشاورزی از مهمترین مزایای کشت نشایی است.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 8