۱۳ گردشگر هلندی به دیدن آثار تاریخی گناباد رفتند
۱۳ گردشگر هلندی به دیدن آثار تاریخی گناباد رفتند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گناباد گفت: ۱۳ گردشگر هلندی روز پنجشنبه به دیدن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان رفتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گناباد گفت: ۱۳ گردشگر هلندی روز پنجشنبه به دیدن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان رفتند.

به گزارش اختر شرق و به نقل از ایرنا؛ علیرضا شناسایی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گناباد گفت: این گردشگران در سفر خود به گناباد از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان شامل قنات جهانی قصبه، موزه مردم‌شناسی، مسجد تاریخی و مدرسه نجومیه، روستای هدف گردشگری ریاب و صنایع‌دستی آن شامل سفال روستای مند دیدن کردند.

وی اظهار کرد: سه روز پیش نیز ۱۱ نفر دیگر از گردشگران هلندی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری گناباد دیدن کردند.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری گناباد به‌ویژه پس از ثبت قنات قصبه و نظام آبیاری زعفران مبتنی بر قنات روستای سنوی بخش کاخک در فهرست آثار جهانی سازمان‌های یونسکو و خواروبار ملل متحد (فائو) بازدید گردشگران خارجی از جاذبه‌های این شهرستان افزایش‌یافته است.

هلند در اروپای غربی با کشورهای آلمان و بلژیک همسایه است و پایتخت این کشور شهر آمستردام و دومین شهر بزرگ آن روتردام است که بزرگ‌ترین بندر اروپا محسوب می‌شود.

هلند به کشور گل لاله و پنیر و آسیاب‌های بادی و دوچرخه و کشور هنرمندان مشهور است و افرادی مانند رامبراند، ون‌ گوگ و بسیاری از نقاشان معروف اهل این سرزمین هستند.

شهرستان گناباد در جنوب خراسان رضوی نیز با قدمتی کهن و آثار تاریخی گردشگری متعدد مقصد مناسب برای گردشگران داخلی و خارجی به شمار می‌رود.

گناباد در دوره صفوی موردتوجه بود و گسترش یافت و بناهایی از قبیل مقبره امامزاده سلطان محمد عابد (ع) کاخک، مسجد جامع گناباد، آب‌انبار و کاروانسراهای شاه‌عباسی آثاری از این دوره هستند.

از مجموع ۲۵۰ اثر تاریخی و معنوی گناباد ۱۴۲ مورد آن در فهرست آثار ملی ثبت‌شده است.

چهار موزه باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، آب و موزه روستایی زعفران هم در این شهر برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 7