۱۳۱ فقره انشعاب غیرمجاز آب در شهرستان خواف کشف شد
۱۳۱ فقره انشعاب غیرمجاز آب در شهرستان خواف کشف شد

مدیر امور آبفای خواف از کشف ۱۳۱ فقره انشعاب غیرمجاز آب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ سید حسن رضائیان در این باره گفت: وجود انشعاب غیرمجاز و دست‌کاری شبکه آبرسانی توسط افراد احتمال ایجاد آلودگی در شبکه را همراه دارد و این امر اثر کلرزنی را نیز از بین برده و ضریب بهداشتی آب آشامیدنی را کاهش می‌دهد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده افرادی که به هر دلیلی تاکنون به‌صورت غیرمجاز از آب آشامیدنی استفاده کرده اندبا خوداظهاری از بخشودگی خسارت وارده به امور برخوردار و در صورت‌عدم منع قانونی انشعابات غیرمجاز خود را به مجاز تبدیل خواهندکرد.

رضائیان با اشاره به انشعابات غیرمجاز به عنوان مهمترین عامل هدر رفت آب، عنوان کرد: بروزعدم تعادل فشار در شبکه توزیع احتمال نشت آلاینده‌ها به شبکه در هنگام کاهش فشار شبکه، احتمال ایجاد آلودگی در شبکه هنگام اتصال به شبکه واستفاده بیش از حد استاندارد از آب، تشدید نشت از این انشعابات به علت استفاده از اتصالات و لوله‌های غیراستاندارد و نصب غیراصولی آن وتضییع حقوق سایر مشترکین از جمله مشکلاتی است که انشعابات غیرمجاز به وجود می‌آورند.

مدیر امور آبفای خواف در پایان از کلیه ساکنین شهرها و روستاهای شهرستان خواف درخواست کرد تا هرگونه تخلف در خصوص انشعابات آب را از طریق شماره تماس با سامانه ارتباط مردمی ۱۲۲ اعلام تا نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 67