۱۰۰ اصله تاغ ۲۰ساله در جریان طوفان شدید شهرستان خلیل آباد از بین رفت
۱۰۰ اصله تاغ ۲۰ساله در جریان طوفان شدید شهرستان خلیل آباد از بین رفت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل آباد گفت: طوفان شدید بیش از ۱۰۰ اصله تاغ ۲۰ساله را در خلیل آباد از بین برد.

به گزارش اختر شرق؛ حمید ترابی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل آباد با بیان این خبر گفت: بدنبال وقوع طوفان شدید به ۲۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ در شهرستان خلیل آباد که بصورت کمربندی سبز از جنوب شرقی مرز بین شهرستان کاشمر شروع و تا شهرستان بردسکن ادامه دارد و بیش از ۱۵ روستا را تحت حمایت خود قرار داده و از گزند طوفان‌های شن و ماسه و ریزگردها مصون داشته است، خسارت وارد کرد.

ترابی عنوان کرد: از جمله فواید تاغزارها در دشت کویری خلیل آباد، ایجاد فضای سبز و تولید اکسیژن، تأمین علوفه مرتعداران، جلوگیری از فرسایش خاک و ریزگردها ایفاء نقش می‌کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل آباد بیان کرد: متأسفانه علاوه بر خسارت طوفان مخاطراتی همچون خشکسالی و انسان‌های سود جو این تاغزارها را تخریب می‌نمایند.

ترابی از مردم محلی ساکن در منطقه درخواست نموده ضمن همکاری با گشت شبانه روزی نیروهای حفاظت هر گونه رخدادی در این زمینه را به تلفن ۱۵۰۴ اطلاع‌رسانی نمایند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 102