یک میلیون و ۱۷۶ هزار نفر در استان از خدمات سازمان بیمه سلامت ایران بهره‌مند می‌شوند
یک میلیون و ۱۷۶ هزار نفر در استان از خدمات سازمان بیمه سلامت ایران بهره‌مند می‌شوند

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی بالغ بر یک میلیون و ۱۷۶ هزار نفر در این صندوق از خدمات سازمان بیمه سلامت ایران بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر علیرضا رمزی مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی در خصوص آزمون ارزیابی وسع گفت: یکی از مهمترین اقدامات سازمان بیمه سلامت ایران در دوران شیوع و همه گیری بیماری کرونا که براساس آخرین مصوبات شورای ملی مبارزه با بیماری کرونا صورت پذیرفت حذف آزمون ارزیابی وسع برای متقاضیان دفترچه بیمه سلامت همگانی بود. بر اساس دستور مدیر عامل محترم این سازمان آزمون مذکور فعلا تا پایان سال و بنا به قولی تا پایان شیوع بیماری کرونا حذف خواهد شد و متقاضیان دریافت دفترچه بیمه سلامت همگانی بدون آزمون ارزیابی وسع دفترچه بیمه سلامت همگانی رایگان را دریافت می‌نمایند.

آخرین وضعیت جمعیت صندوق‌های بیمه‌ای در استان

دکتر رمزی با بیان اینکه طرح بیمه سلامت همگانی همزمان با طرح تحول سلامت از سال ۱۳۹۳ در استان خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور آغاز شد، عنوان کرد: در حال حاضر از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی بالغ بر یک میلیون و ۱۷۶ هزار نفر در این صندوق از خدمات سازمان بیمه سلامت ایران بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: جمعیتی بالغ بر دو میلیون ۳۲۴ هزار نفر دیگر از هم استانی‌های معزز در قالب چهار صندوق بیمه‌ای دیگر این سازمان از خدمات بیمه‌ای و درمانی بهره‌مند می‌شوند و می‌توان گفت بالغ بر ۵۰درصد جمعیت استان خراسان رضوی تحت پوشش خدمات سازمان بیمه سلامت ایران هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان در خصوص بیمه اتباع خارجی استان نیز گفت: قرارداد بیمه درمان اتباع و مهاجرین خارجی، با عنایت به توافقات صورت گرفته، فیما بین وزارت کشور، کمیساریای عالی پناهندگان وبیمه سلامت ایران برای پناهندگان افغانستانی و عراقی تحت سه عنوان اتباع خارجی آسیب‌پذیر، اتباع بیماران خاص و غیر آسیب‌پذیر خدمات بیمه‌ای انجام می‌شود که این افراد پس از معرفی در گروه‌های آسیب‌پذیر و خاص بصورت رایگان و در گروه غیر آسیب‌پذیر با پرداخت حق بیمه مصوب در صندوق سایر اقشار از پوشش بیمه سلامت برخوردار می‌شوند.

دکتر رمزی عنوان کرد: این طرح در استان خراسان رضوی با همکاری ادارات کل امور اتباع، کمیساریای عالی پناهندگان و بیمه سلامت در مورخه ۹ /۰۹/۹۴ آغاز و کماکان ادامه دارد و تا کنون تعداد ۱۹هزار و ۴۰۲ نفر از اتباع خارجی استان خراسان رضوی از خدمات بیمه‌ای این سازمان بهره‌مند گردیده اند.

افزایش تعداد تخت‌های بخش‌های ICU دردوران شیوع بیماری کرونا

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی با بیان اینکه در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱۷۷ میلیارد ریال از اعتبارات اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی به درمان بیماری کووید ۱۹ در بیمارستانهای استان اختصاص یافت، مطرح کرد: گسترش تخت‌های ICU بیمارستانهای استان و افزایش آن‌ها، در ارائه خدمات مناسب به بیماران بدحال کرونایی نقش و تاثیر بسزایی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۸۱ تخت ICU به ظرفیت قبلی تخت‌های ICU استان افزوده شده است. وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده بیمه سلامت استان در دوران شیوع کرونا گفت: از دیگر اقدامات ارزنده اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی که در دوران شیوع بیماری کرونا و با هدف ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان انجام شد می‌توان به خدمات زیر اشاره کرد.

–           افزایش انعقاد قراداد همکاری با موسسات جدید به منظور افزایش سطح دسترسی عمومی و ایجاد عدالت اجتماعی در حوزه خدمات سلامت

–           تسریع در اجرای برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک به منظور کاهش استفاده از دفترچه بیمه

–           انعقادقرارداد همکاری با آزمایشگاههای متقاضی انجام آزمایش pcr و نیز مراکز تصویربرداری جهت انجام HRCT برای بیماران

–           ارائه آموزش‌های مجازی به موسسات درمانی طرف قرارداد جهت کاهش تردد

–           و در نهایت راهنمایی و پاسخگویی به سوالات هم استانی‌های معزز و بیمه شدگان معزز از طریق سامانه ۱۶۶۶

آخرین وضعیت داروهای در تعهد سازمان جهت درمان بیماری کووید۱۹

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی در خصوص در تعهد قرار گرفتن داروهای‌های رمدسیور و فاویپیراویر که داروهای درمانی بیماری کرونا هستند، خاطرنشان کرد: از آبان ماه سالجاری و با توجه به مصوبات شورای عالی بیمه سلامت این دو دارو صرفا برای بیماران بستری مبتلا به کرونا در تعهد سازمان بیمه سلامت ایران است و پیش بینی می‌شود هزینه‌های ایجادی پوشش این داروها در سطح استان ماهانه در حدود هفت میلیارد و ۲۸۰میلیون تومان خواهد بود.

دکتر رمزی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری ماهانه هزینه درمان بیمه شدگان مبلغی در حدود ۹۱میلیارد تومان می‌باشد که از این مبلغ حدود هفت میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان برای بیماران کرونایی هزینه شده است، تصریح کرد: در هر ۲۴ ساعت بالغ بر دو میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان هزینه درمان بیمه شدگان برای اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی ایجاد می‌شود به گونه‌ای که در هر ۲۴ساعت حدود ۳۰ هزار بار مراجعه به مراکز درمانی استان صورت می‌پذیرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 38