گلایه نماینده باشگاه کشاورزان شهرستان رشتخوار از روند پرداخت خرید حمایتی زعفران
گلایه نماینده باشگاه کشاورزان شهرستان رشتخوار از روند پرداخت خرید حمایتی زعفران

نماینده باشگاه کشاورزان جوان روستایی شهرستان رشتخوار گفت: با توجه به اینکه تنها درآمد مردم روستاهای شهرستان خصوصا بخش مرکزی از زعفران می باشد و تا کنون بیش از ۱۵۰ روز از تحویل زعفران به اتحادیه تعاون روستایی میگذرد متاسفانه واریز قسط اول بهای محصول قطره چکانی است، این موضوع را پیگیری نمایید.

حسن غلامی در گفتگو خبرنگار اختر شرق با تاکید بر اینکه اجرای طرح حمایتی خرید توافقی زعفران به نفع کشاورزان است، گفت: ما از مسئولان در جهت اجرای این طرح قدردانی میکنیم، اما نحوه اجرای طرح اگر با مدیریت بهتری نسبت به پرداخت بهای محصول به کشاورزان دنبال شود بسیار مطلوب تر خواهد بود.

 وی بیان کرد: کشاورزان این منطقه تا نیاز نداشته باشند محصول خود را به بازار نمیبرند و کشاورزانی که محصول خود را تحویل اداره تعاون روستای داده اند مطمئنا  به پولشان نیاز داشته اند.

نماینده باشگاه کشاورزان جوان روستایی رشتخوار گفت: با توجه به اینکه یک  ماه کامل  از خرید زعفران کشاورزان در شهرستان  گذشته است، اما مردم همچنان منتظر دریافت بهای محصول خود هستند تا با استفاده از آن بتوانند بدهی‌های معوقشان را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: شغل اکثر مردم روستاهای شهرستان کشاورزی است و محصول زعفران جز مهم ترین محصصولات کشت شده در این روستا میباشد در حال حاضر اکثر  کشاورزان  در طرح خرید حمایتی زعفران امسال زعفران خشک خود را تحویل اداره تعاون روستایی داده اند به گفته وی رشتخوار با شش هزار و۸۰۰ هکتار زمین زیر کشت زعفران دومین تولید کننده زعفران ایران بعد از تربت حیدریه است که سالانه ۲۰تن زعفران خشک تولید و به بازار های مصرف عرضه می کند.

غلامی با بیان اینکه روند پرداخت خرید حمایتی زعفران صدا کشاورزان  رشتخوار را در آورد، عنوان کرد: شغل اکثر مردم روستاهای شهرستان کشاورزی است و محصول زعفران جزء مهم ترین محصصولات کشت شده در این روستا می باشد.

وی گفت: تحویل مطالبه قطره ای تعاون روستایی استان خراسان رضوی، گره از مشکلات کشاورزان باز نکرده و اکثرا از سوی طلب کاران خصوصا بانک ها مورد مواخذه قرار می گیرند.

لازم به ذکر است؛ کشاورزان زعفرانکار رشتخواری بیش از پنج تن زعفران تحویل دادند و حدود ۵۵ درصد مطالبه خود را تاکنون گرفته اند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 8