گلایه نصر آبادی‌ها از کیفیت پایین نان و پاسخ مقام مسئول
گلایه نصر آبادی‌ها از کیفیت پایین نان و پاسخ مقام مسئول

امروزه نان جزء جدا نشدنی از سفره‌های مردم شده، قوت لایموتی که در سفره خانواده‌های محروم پررنگ‌تر است، پایین بودن کیفیت نان در اغلب نانوایی‌های بخش نصرآباد تربت جام و صف‌های طولانی نانوایی‌ها مشکلی است که موجب گلایه مردم شده است.

به گزارش اختر شرق؛ امروزه نان جزء جدا نشدنی از سفره‌های مردم شده، قوت لایموتی که در سفره خانواده‌های محروم پررنگ‌تر است، پایین بودن کیفیت نان در اغلب نانوایی‌های بخش نصرآباد تربت جام و صف‌های طولانی نانوایی‌ها مشکلی است که موجب گلایه مردم شده است.


اظهارات عضو شورای اسلامی روستا

مهدی فیاض عضو شورای اسلامی روستای خرم آباد با بیان اینکه از مسئولان امر توقع داریم به این موضوع جدی‌تر نظارت کنند، عنوان کرد: کیفیت نان در چند روستا که ما از آن اطلاع داریم چندان مطلوب نیست؛ در خصوص آرد و خمیر مایه هم به همین نکته می‌توانم اشاره کنم که یکی از نانوایی‌های روستای خرم آباد، نان نامرغوب ارائه می‌دهد ولی در روستای تقی آباد، نانوا با همان آرد و همان خمیرمایه بهترین نان را پخت می‌کند که سوء مدیریت نانوا و نظارت ضعیف را می‌توان جزء دلایل آن برشمرد.

گلایه اهالی

یکی از اهالی روستای کلاته بزرگ در باره کیفیت نان در این باره گفت: کیفیت نان نانوایی‌های کلاته بزرگ پایین است و به علت نظارت ضعیف، بعضی متصدیان نانوایی ساعت ۲۳ برای پخت صبح خمیر می‌زنند و بعد مدعی هستند که آرد خراب است و کیفیت ندارد.

یکی از فرهنگیان روستای ابدال آباد نیز گفت: نانوایی‌های روستای ابدال آباد بسیار شلوغ است و باید حدود یک ساعت یا بیشتر در این وضعیت کرونا در صف بایستیم؛ باید در این خصوص چاره‌ای اساسی اندیشیده شود. برخی افراد ماسک نمی‌زنند و فاصله‌گذاری را هم رعایت نمی‌کنند و کیفیت نان هم رضایت بخش نیست.

ادعای کیفیت پایین آرد

یکی از متصدیان نانوایی‌های منطقه نیز گفت: هزینه‌های نانوایی‌ها افزایش سرسام آوری داشته است.

وی اظهار کرد: زمانی می‌توانند از ما انتظار داشته باشند نان با کیفیتی به مردم تحویل دهیم که آرد و خمیر مایه مرغوب به نانوا بدهند در حالی که همکاران ما در مشهد آزادانه می‌توانند آرد مورد نیاز خود را از هر منطقه‌ای که کیفیت آرد آن زبانزد است خریداری کنند اما ما مجبور به تهیه آرد از کارخانه‌های منطقه که آرد آن کیفیت خوبی ندارد هستیم چرا این قانون فقط برای ما در این شهرستان حاکم است؟

توضیحات مسئول امور صنفی نصرآباد

مسئول امور صنفی نصرآباد نیز در این باره گفت: مقدار سرانه نان هر نفر در ماه شش کیلو و ۲۰۰ گرم است و بر اساس آمار خانه بهداشت این مقدار آرد توزیع می‌شود و به علت جمعیت شناور به ویژه در فصل کارهای کشاورزی این سهمیه جواب گوی نیاز مردم نیست.

حسین برزگر درباره کیفیت آردی که در منطقه توزیع می‌شود، گفت: گندم این منطقه بیشتر آبی است و معمولا آرد آن از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست و نانواها از کیفیت خمیر مایه‌ای که هم اکنون توزیع می‌شود رضایت ندارند و خواهان توزیع خمیر مایه کارخانه هایی هستند که کیفیت آن عالی است.

وی تصریح کرد: قبلا متصدیان نانوایی می‌توانستند آرد مورد نیاز خود را از هر کارخانه‌ای خریداری کنند اما اکنون مجبور هستند فقط از کارخانه آردهایی خریداری کنند که از کیفیت آن ناراضی اند.

کاهش سهمیه آرد نانوایی‌های متخلف کار درستی نیست

بخشدار نصرآباد نیز درباره نظارت بر نانوایی‌های منطقه گفت: بازرسی از نانوایی‌ها به طور مستمر از سوی بهداشت امور اصناف و دهیاری‌ها و بخشداری صورت می‌گیرد و با افراد متخلف برخورد می‌شود.

حسین اکبری مقدم تصریح کرد: کاهش سهمیه آرد نانوایی‌های متخلف کار درستی نیست. مردم منطقه با کمبود نان مواجه می‌شوند و باید از جرایم جایگزین در این خصوص استفاده کرد.

وی مدعی شد: آرد توزیعی در بین نانوایی‌ها از کیفیت خوبی برخوردار است، به دلیل شرایط خاص مصرف نان افزایش پیدا کرده است و در حد امکان برای برخی روستاها به طور موقت آرد بیشتری را در نظر گرفته ایم.

خبرنگار: صادق مرادی

image_printچاپ مطلب

Visits: 8