گزارش اختر شرق از سخنرانی نامزدهای لیست ائتلاف در همایش بزرگداشت شهدای مقاومت
گزارش اختر شرق از سخنرانی نامزدهای لیست ائتلاف در همایش بزرگداشت شهدای مقاومت

همایش بزرگداشت شهدای مقاومت و انتخاب مجلس در مسجد الزهرای مشهد برگزار شد. این همایش باهمت انجمن اسلامی پزشکان استان خراسان و شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی خراسان و با حضور و سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی نامزد مجلس خبرگان و نامزدهای لیست ائتلاف نیرو‌های انقلاب مشهد فاطمه رحمانی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرالله پژمان فر، جواد کریمی قدوسی، دکتر سید امیر‌حسین قاضی‌زاده هاشمی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمد‌حسین حسن‌زاده بحرینی برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ همایش بزرگداشت شهدای مقاومت و انتخاب مجلس در مسجد الزهرای مشهد برگزار شد. این همایش باهمت انجمن اسلامی پزشکان استان خراسان و شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی خراسان و با حضور و سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی نامزد مجلس خبرگان و نامزدهای لیست ائتلاف نیرو‌های انقلاب مشهد فاطمه رحمانی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرالله پژمان فر، جواد کریمی قدوسی، دکتر سید امیر‌حسین قاضی‌زاده هاشمی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمد‌حسین حسن‌زاده بحرینی برگزار شد.

فاطمه‌ی رحمانی به‌عنوان اولین نامزد لیست ائتلاف به سخنرانی پرداخت و ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) بیان کرد: پیشینه‌ی نسبی، دیدگاه‌ و برنامه‌های من در رزومه، تبلیغات، سایت‌ها و جلسات مختلف مطرح‌شده است. صبغه‌ی من بیش‌تر فرهنگی است و با توجه به این‌که دو اولویت اساسی کشور اقتصاد و فرهنگ هست، قطعاً در چهارچوب اختیارات یک نماینده‌ی مجلس، ناظر به این دو وظیفه خواهم بود.

 وی در رابطه پیشینه‌ و برنامه‌ی خود در حوزه‌ی اقتصاد و فرهنگ توضیح داد: گرچه در بخش اقتصاد تخصصی ندارم، اما حتماً از نظرات نخبگان، صاحب‌نظران و گروهای تخصصی بهره خواهم برد. در رابطه بافرهنگ هم بنا بر تجربه خود و به شکل عام و خاص، ناظر بر پیشته‌ام در موضوع زنان و خانواده پیگیری‌هایی را خواهم داشت.

در ادامه جلسه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرالله پژمان فر به سخنرانی پرداخت و بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی به این‌گونه تدبیر کرده است که آحاد مردم در تعیین تصمیم گیران جامعه نقش داشته باشند. این نقش اگر نقش وکالت باشد، یعنی همه‌ی مسائل کف جامعه را ببیند و برای حل آن‌ها یک تصمیم ملی بگیرد می‌شود مجلس تراز؛ مجلسی که در چهار چوبه‌ی نظام، همه‌ی حرف‌های مردم را بشنود و برای حل مسائل مردم از ظرفیت مجلس در قانون‌گذاری، نظارت و حفظ حقوق استفاده کند.

پژمان فر راه‌های رسیدن به این نوع مجلس را در دو قدم معرفی کرد و گفت: اولاً باید رابطه‌ی بین نماینده و مردم رابطه‌ی وکالتی باشد. این‌طور نمی‌شود که شما رأی دهید و نماینده هم برود دنبال کار خودش؛ چراکه اقتضای وکالت، ارتباط بین مردم و نماینده‌ها می‌باشد. دوم اینکه این نمایندگان بتوانند زبان مردم باشند.

 ‏ نصرالله پژمان فر در پاسخ به این سؤال خود که چرا نارضایتی مردم بالاست پاسخ داد: زیراکسی نه صدایشان را می‌شنود و نه انعکاس می‌دهد. وقتی حرف مردم توسط وکلایشان شنیده نمی‌شود، به این نتیجه می‌رسند که بروند در خیابان‌ها و حرفشان را بزنند؛ پس مجلس در بسیاری از اتفاقات گذشته بی‌تقصیر نبوده و عمل ما نارضایتی را در جامعه ایجاد کرده است.

 ‏نامزد مجلس آینده ‏در پایان سخنان خود گفت: مجلس تراز باید زبان مردم باشد و حرف مردم را مطالبه گری کند. مجلس بعدی ما باید مجلس انقلابی باشد نه اصلاح‌طلب و اصولگرا.

جلسه با سخنرانی دکتر سید امیر‌حسین قاضی‌زاده هاشمی ادامه یافت.

وی از برگزاری چنین همایشی توسط انجمن اسلامی پزشکان استان خراسان، احساس امیدواری کرد و گفت: کاش بشود تشکل‌های اسلامی، صنفی کار توسعه‌ی احکام و پیشبرد امور اعتقادی و فکری گروه‌های مختلف اجتماعی را بر عهده بگیرند و امیدوارم این‌گونه فعالیت‌ها تنها در قالب دوران انتخابات نباشد و تمام نشود.

قاضی‌زاده در رابطه با شرایط امروز کشور و اهمیت مجلس بعدی در تغییر شرایط بیان کرد: درست است که نظام سیاسی ما دینی و مبتنی بر ولایت‌فقیه است، اما در عرصه‌ی اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی، هم تفکرات چپ فرصت کرده‌اند خود را بومی و عرضه کنند و هم تفکرات لیبرال.

وی ادامه داد: در این اواخر هم نوعی تفکر برگشت از بعضی از آرمان‌های انقلاب توسط دولت ترویج شد.

دکتر قاضی‌زاده در رابطه با مجلس آینده اظهار کرد: مجلس بعدی اولین مجلس گام دوم است. گام دوم یک‌فصل جدید و یک انقلاب است؛ یک انقلاب در حوزه‌ی دیوانسالاری، اقتصاد، شیوه‌ی اداره کشور و مسائل فرهنگی و نه یک اصلاح.

نامزد انتخابات مجلس آینده در پایان سخنان خود اضافه کرد: خوب است که این مجلس قبل از دولت تشکیل می‌شود، زیرا مجلس وظیفه‌ی ریل‌گذاری و مقدمه سازی را بر عهده دارد؛ از این منظر، همه‌ی ما نامزدها از لیست ائتلاف مسئولیم که با یک تفکر انقلابی تفکر و عمل کنیم و اگر این مجلس بتواند این کارکرد‌ها را فراهم کند، دولت بعدی می‌تواند به این عمل ادامه دهد.

خبرنگار: مریم مشتاقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 27