گردهمایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و افغانستان در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون
گردهمایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و افغانستان در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون

گردهمایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و افغانستان با حضور هیئت‌های عالی‌رتبه اجرایی و تاجران دو کشور باهدف توسعه فعالیت‌های مرزی و همکاری مشترک تاجران دو کشور، ۱۱ دی‌ماه در مشهد و تایباد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اختر شرق، محسن سیاح فرماندار شهرستان تایباد، در این زمینه اظهار داشت: بازار مبادلات مالی و تجاری ایران و افغانستان باهدف تسهیل مبادلات و حذف واسطه‌ها از مبادلات و مذاکره مستقیم تاجران و تولیدکنندگان دو کشور، چهارشنبه ۱۱ دی افتتاح می‌شود.

وی بابیان اینکه تاکنون دو هیئت عالی‌رتبه از جمهوری اسلامی افغانستان جهت شرکت در این رویداد وارد کشور شده است، گفت: مرز دوغارون ظهر امروز شاهد ورود محمدابراهیم پوپل، معاون امور پارلمانی رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان بود و همچنین روز گذشته نیز سیروس علاف، مشاور ارشد تجارت ریاست جمهوری افغانستان به همراه هیئتی از تاجران این کشور وارد مشهد مقدس شدند.

به گزارش خبرنگار اختر شرق توسعه فعالیت‌های مرزی و همکاری مشترک بین تجار دو کشور، از اهداف اصلی گردهمایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و افغانستان در منطقه وشیژه اقتصادی دوغارون است که با حضور هیئت‌های عالی‌رتبه و تاجران دو کشور به آن پرداخته می‌شود.

 این مراسم به‌صورت مشترک و ویدئو کنفرانس در تایباد و مشهد مقدس برگزار می‌گردد.

لازم به ذکر است؛ گمرک دوغارون با قدمتی یک‌صد ساله، در شرق شهرستان تایباد و در فاصله ۲۴۰ کیلومتری مشهد مقدس واقع‌شده است و از مهم‌ترین گمرکات کشور است.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 16