گازگرفتگی‌های پائیزی خطری که در کمین همگان است/ آمار مرگ میر قاتل خاموش تا به اینجای پائیز به ۱۱ نفر رسید
گازگرفتگی‌های پائیزی خطری که در کمین همگان است/ آمار مرگ میر قاتل خاموش تا به اینجای پائیز به ۱۱ نفر رسید

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اعلام اینکه در فصل پائیز توجه به مسائل ایمنی وسایل گازسوز جدی گرفته نمیشود، به آمار دوماهه اخیر اشاره کرد و گفت: در مهرماه و آبان ماه امسال تلفات مسمویت گاز co با رشدی چشمگیر به هفت نفر رسیده است.

به گزارش اختر شرق و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی خراسان رضوی؛ دکتر سید آریا حجازی با اعلام اینکه در فصل پائیز توجه به مسائل ایمنی وسایل گازسوز جدی گرفته نمیشود، به آمار دوماهه اخیر اشاره کرد و گفت: در مهرماه و آبان ماه امسال تلفات مسمویت گاز co با رشدی چشمگیر به هفت نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد سه نفر مرد و چهار نفر زن بودند و در روزهای ابتدای آذر با از دست دادن چهار هم استانی دیگر (دو نفر مرد و دو نفر زن) آمار مرگ میر قاتل خاموش تا به اینجای پائیز به ۱۱ نفر رسید این در حالیست که در سه ماهه پائیز سال ۹۸ کل درگذشتگان از گازگرفتگی به ۱۰ نفر رسیدند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اعلام این آمار، از خانواده‌های خراسانی خواست تا بار دیگر با مرور نکات ایمنی وسایل گازسوز از رعایت این نکات اطمینان حاصل کرده و در صورت نیاز از سازمان‌های زیربط همچون آتش نشانی و واحد آموزش شرکت گاز استان مسائل آموزش ایمنی را دنبال نمایند.

حجازی در پایان تاکید کرد: همچنان علت بسیاری از فوت‌های مسمومیت گاز بخاطر دست کم گرفتن رعایت نکات ایمنی است و ما شاهد آن هستیم که با یک بررسی ساده و رعایت برخی نکات جان این عزیزان به خطر نمی‌افتاد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1