کنارگذر رشتخوار گرفتار پیچ و خم مشکلات
کنارگذر رشتخوار گرفتار پیچ و خم مشکلات

نبود کمربندی و کنارگذر استاندارد به عنوان یکی از مشکلات مهم در توسعه و عمران شهری رشتخوار ساکنین این شهر را با مشکلات زیادی روبرو کرده است و به همین دلیل کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین برای تردد به معادن سنگان خواف به ناچار مجبور به گذر از داخل این شهر رشتخوار هستند.

به گزارش اختر شرق؛ خودروهای سبک و سنگین عبوری از شهر رشتخوار به دلیل عدم بهره مندی این شهر از جاده کمربندی استاندارد و مناسب، بلااجبار برای عبور و مرور به شهرستان‌های همجوار الخصوص معادن خواف از خیابان اصلی شهر، خیابان جمهوری اسلامی عبور می‌کنند.

وجود و بهرمندی از جاده کمربندی در تمامی شهرها در جهت افزایش امنیت مسیر، کاهش خطرات و سهولت در رفت آمد است، که نبود این امکان برای شهروندان باعث ایجاد سروصدا، آلیندگی خودروها و خطرات جانی می‌شود.

احداث کمربندی و اجرای طرح آن از دیرباز در رشتخوار مطرح است اما همچنان با گذشت سال متوالی این طرح و اقدام راکد و بدون نتیجه مانده است، طرح که تنها و تنها توجه ویژه مسئولان استانی به شهرستان رشتخوار را می‌طلبد.

استفاده از مسیر کنار گذر خاکی شهر رشتخوار به عنوان کمربندی و گلایه ساکنین در محدوده مطرح است و بیش از ده سال است که به حال خود رها شد

همزمان با آغاز طرح فاصله گزاری اجتماعی در جهت کنترل مبادی ورودی و خروجی رشتخوار طرح عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین کامیون و ۱۸ چرخ های حامل بار به معادن خواف در رشتخوار اجرایی شد که این طرح با وجود کاهش تردد وسایل نقلیه سنگین باعث بروز مشکلاتی برای ساکنین در محدوده خیابان خلیج فارس و خیابان پیروزی منتهی به بلوار سردار شهید سلیمانی شده است.

یکی از ساکنان خیابان خلیج فارس رشتخوار در گفتگو با خبرنگار اختر شرق گفت: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و تردد وسایل نقلیه سنگین در مسیر خیابان خلیج فارس باعث بروز مشکلات متعددی برای ساکنین شده است.

وی ادامه داد: عدم بهرمندی این خیابان از آسفالت مناسب، باعث ایجاد و افزایش سر وصدا وسایل نقلیه سنگین الخصوص در ساعات پایانی شب  صلب آسایش را برای ساکنین در این محدوده به دنبال داشته است.

اکبر آشیرک ساکن محدوده خیابان پیروزی رشتخوار نیز در رابطه با عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین از خیابان پیروزی گفت: خاکی بودن مسیر باعث ایجاد گرد و خاک در محدوده زندگی شهروندان شده است، بطوریکه حتی امکان حضور کودکان جهت تردد در این خیابان با وجود مشکلات پیش رو وجود ندارد.

یکی دیگر از شهروندان و کسبه در این محدوده با درخواست از مسئولان گفت: اینکه اجرای طرح فاصله گزاری و ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین از مرکز شهر جهت مدیریت بیماری کرونا تاثیر گذار است کار مناسبی است، اما باید زیرساخت های اجرای طرح از قبیل مسیر و راه مناسب تردد این وسایل هم فراهم شود.

علی احمدپور شهردار رشتخوار در رابطه با علت استفاده از مسیر و محدوده خیابان خلیج فارس و پیروزی رشتخوار جهت تردد وسایل نقلیه سنگین، گفت: با عنایت به مصوبه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان بدلیل عبور ترانزیت سنگین از خیابان اصلی و توقف رانندگان در طول مسیر که خود به انتقال و انتشار ویروس کرونا منجر میشود و به لحاظ اینکه کمر بندی اصلی شهر غیر قابل استفاده می‌باشد، بصورت موقت و تا قطع زنجیره انتقال مصوب شد، عبور تریلی و کامیون از کمربندی شهر انجام شود.

وی در رابطه با مشکلات مطرح شده شهروندان گفت: دلیل گرد و خاک حاصل در این محدوده انتقال گل و لای موجود از قسمت خاکی به آسفالت می‌باشد لذا روکش آسفالت این قسمت بدلیل اهمیت ترافیکی در دستور کار شهرداری در سال جدید است، که پیگیری‌های لازم صورت پذیرفته و به محض شروع فعالییت شرکتهای مرتبط این مهم انجام میشود.

مسعود اکبری معاون فرماندار رشتخوار در رابطه با اجرای طرح کمربندی شهر رشتخوار، گفت: اجرای و پیگیری این طرح بر عهده شهرداری رشتخوار است، که طبق برآورد های اولیه هزینه عملیاتی کردن این طرح توسط شهرداری حدود یک و نیم میلیارد تومان عنوان شده است، که با توجه به کمبود بودجه نیازمند زمان و برنامه ریزی است.

وی گفت:  با رایزنی فرماندار رشتخوار با شرکت های معدنی خواف در جهت جذب سرمایه لازم برای اجرای این طرح، امیدواریم این پیگیری ها به نتیجه مطلوب برسد و مشکلات پیش آمده برای ساکنین در محدوده خیابان خلیج فارس نیز برطرف شود.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 9