کلنگ زنی احداث اولین مجتمع گلخانه‌ای روستای مهدی آباد رشتخوار به زمین خورد
کلنگ زنی احداث اولین مجتمع گلخانه‌ای روستای مهدی آباد رشتخوار به زمین خورد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار از اجرایی شدن عملیات احداث نخستین مجتمع گلخانه‌ای در روستای مهدی‌آباد رشتخوار خبر داد.

محمود اعظمی در گفتگو با خبرنگار اختر شرق با بیان اینکه احداث گلخانه ها، راهی برای ایجاد اشتغال پایدار در جوامع روستایی است که می‌تواند جوانان روستا را به سمت اشتغال پایدار هدایت نماید، تاکید کرد، این مجتمع قراراست در قالب ۳۰ گلخانه ۳۰۰ مترمربعی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های کمیته امدادشهرستان در این روستا احداث گردد که درصورت کاشت خیار در هرمترمربع ۲۵ کیلوگرم و درصورت کاشت آلوئورا هر مترمربع، هشت کیلوگرم تولید خواهد داشت.

اعظمی عنوان کرد: با افزایش نرخ رشد جمعیت و کاهش سطح زمین‌های حاصلخیز به علت گسترش شهرها و مناطق مختلف تولیدی و صنعتی از طرفی دیگر، استفاده بهینه ازامکانات موجود ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار، پروسه زیاد شدن تولید محصولات کشاورزی به دو صورت با افزایش زمین‌های کشاورزی و افزایش تولید در واحدهای زیر کشت، اعلام کرد و گفت: باید از فناوری‌های نوین برای افزایش تولید در واحدهای زیر کشت استفاده کرد که این خود مستلزم هزینه است استفاده شود.

وی افزود: با در نظر گرفتن فضای کم برای افزایش محصولات کشاورزی، احداث واحدهای گلخانه‌ای است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار با بیان این مطلب که کم آبی باعث نگرانی بسیاری از کارشناسان محیط زیست شده است و این نگرانی کاملا درست است زیرا ذخایر آب‌های زیر زمینی رو به اتمام است، مطرح کرد: به دلیل همین شغل کشاورزی برای یک کشاورز متزلزل و بسیار نگران کننده شده است، به طوری که کشاورزی به عنوان یک کار خطرناک از طرف امن کار مطرح شده است، راه حل این موضوع این است که اما این باید با دید علمی نوین به این موضوع نگاه کنیم، یکی از راه‌هایی که میتواند این مشکل را بسیار کم کند ایجاد گلخانه برای کشت محصولات کشاورزی است.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Views: 38