کلان‌شهر مشهد تا رسیدن به وضعیت ایدئال در هوشمند سازی فاصله بسیار دارد
کلان‌شهر مشهد تا رسیدن به وضعیت ایدئال در هوشمند سازی فاصله بسیار دارد

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: کلان‌شهر مشهد تا رسیدن به وضعیت ایدئال در هوشمند سازی فاصله بسیار دارد.

به گزارش اختر شرق؛ محمدحسین ودیعی در بازدید از غرفه اپلیکیشن «شهر من» اظهار کرد: وضعیت کلان‌شهر مشهد در حوزه هوشمند سازی نسبت به سایر کلان‌شهرها مطلوب ارزیابی می‌شود بااین‌حال تا رسیدن به وضعیت ایدئال فاصله بسیار است و هنوز خلأهای بسیاری وجود دارد که بخش خصوصی می‌تواند در آن حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کند. درمجموع کلان‌شهر مشهد در حوزه هوشمند سازی در رتبه‌های نخست تا سوم کشور قرار دارد.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: اپلیکیشن «شهر من» می‌تواند بسیاری از نیازهای شهروندان را بدون مراجعه حضوری به بسیاری از مراکز خدماتی و به‌ویژه در حوزه خدمات شهری کاهش دهد و به‌تبع آن مزایای بسیاری ازجمله صرفه‌جویی در مدیریت زمان را برای شهروندان به دنبال دارد.

 وی با اشاره به اینکه امروزه دنیای اطلاعات به کمک حوزه‌های خدماتی و تولیدی آمده است و اپلیکیشن «شهر من» نیز یکی از همین کاربردی‌ترین اپ ها است، تصریح کرد: اپلیکیشن «شهر من» می‌تواند تا حدودی به تحقق شهر هوشمند به‌عنوان یکی از شعارهای شورای شهر مشهد جامه عمل بپوشاند و بسیاری از خدمات موردنیاز شهروندان را مرتفع کند. بااین‌حال نباید منکر آن شد که هنوز نقایصی در این مسیر وجود دارد، چراکه هنوز در آغاز راه هستیم و امیدواریم روزبه‌روز رجوع شهروندان به این اپلیکیشن افزایش یابد.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد یادآور شد: شهروندان می‌توانند ضمن استفاده از خدمات شهری ارائه‌شده در اپلیکیشن «شهر من»، مسائل و مشکلات موجود در این حوزه‌ها را به مدیران شهری منتقل کنند تا بدین طریق بتوانیم شهری آباد و رفاه برای شهروندان ایرانی داشته باشیم.

وی در خصوص حمایت شورای شهر از کسب‌وکارهای نوپا عنوان کرد: یکسری از لوایح و پیشنهادهایی که لازم است باید از حوزه مدیریت شهری به شورا ارسال شود. شورای شهر تاکنون چند مصوبه در خصوص حمایت از کسب‌وکارهای نوپا داشته است که ازجمله آن‌ها می‌توان به پارکینگ‌های هوشمند، مشوق‌هایی برای خود اظهاری در پارکینگ‌های حاشیه‌ای و غیر حاشیه‌ای سطح شهر، مشوق‌هایی برای شارژ غیرحضوری کارت‌های شهروندان و … اشاره کرد. البته هنوز حجم مصوبات به‌منظور حمایت از کسب‌وکارهای نوپا بسیار اندک است و هنوز با وضعیت ایدئال فاصله بسیار است و امیدواریم با حمایت و همکاری و همراهی شهروندان بتوانیم گام‌های مؤثری در این حوزه برداریم و به آن هدف غایی که شهرهای پیشرفته در دنیا دست‌یافته‌اند ما نیز دست‌یابیم.

ودیعی در رابطه با ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه استارت آپ ها و ضرورت حمایت دولت از این نوع کسب‌وکارها اظهار کرد: امروزه در دنیا صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت عنوان «صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه» وجود دارد که سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها بیشتر در حوزه‌هایی با ریسک بالا صورت می‌گیرد و از سوی دیگر اگر این نوع از کسب‌وکارها به بازده برسند، سود کلانی را عاید خواهند کرد و این مسئله می‌تواند بخش خصوصی را ترغیب کند که به سمت استفاده از این صندوق‌ها حرکت کنند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: پیشرفت در فضای کسب‌وکار اطلاعات و الکترونیک قابل قیاس با سرمایه‌گذاری‌های در دارایی‌های فیزیکی نیست؛ بنابراین تصور می‌کنم صندوق‌های جسورانه بتواند در این حوزه بسیار کمک کند. همچنین حمایت‌هایی نیز باید از سوی مدیریت شهری و در سطح کلان دولت و نهادهای حاکمیتی از کسب‌وکارهای نوپا انجام گیرد.

لازم به ذکر است؛ نهمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند از یکم تا چهارم بهمن‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ جهت بازدید از این نمایشگاه مراجعه کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 17