کشف و معدوم‌سازی ۴۸ کیلوگرم گوشت تاریخ‌مصرف گذشته در جوین
کشف و معدوم‌سازی ۴۸ کیلوگرم گوشت تاریخ‌مصرف گذشته در جوین

رئیس دامپزشکی شهرستان جوبن گفت: ۴۸ کیلوگرم گوشت تاریخ‌مصرف گذشته در شهرستان جوین از سوی کارشناسان دامپزشکی کشف و از چرخه مصرف حذف شد.

به گزارش اختر شرق؛ عباس محمد زاده، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان جوین بابیان اینکه کارشناسان اداره دامپزشکی این شهرستان در بازرسی از یک واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی مقدار ۴۸ کیلوگرم گوشت منجمد تاریخ گذشته و فاسد کشف کردند، عنوان کرد: این میزان شامل ۳۰ کیلوگرم سنگدان و ۱۸ کیلوگرم گوشت بوقلمون بود که توسط کارشناسان دامپزشکی از چرخه مصرف حذف شد.

عباس محمد زاده با اشاره به اینکه حمل‌ونقل فرآورده‌های خام دامی می‌بایست توسط خودروهای سردخانه دار انجام شود افزود: یکی از وظایف دامپزشکی نظارت بر مراکز تولید، ناوگان حمل‌ونقل و اماکن نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی و رستوران‌ها است که در همین راستا کارشناسان دامپزشکی در تمام ساعات صبح و بعدازظهر وظیفه کنترل و نظارت بر این امور را بر عهده‌دارند.

محمد زاده با توصیه به عموم مردم گفت: در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی (گوشت قرمز و سفید و تخم‌مرغ و…) پس از دقت نظر به شرایط ارگانولپتیکی (ظاهری) به تاریخ تولید و انقضاء محصول دقت کرده و پس از اطمینان از شرایط مناسب نگهداری فرآورده‌ها خرید خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: کارشناسان دامپزشکی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌ها، دمای سیستم برودتی، نحوه بسته‌بندی، چیدمان و دیگر موارد بهداشتی را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل مراتب را از طریق سیستم قضایی پیگیری می‌کنند.

رئیس اداره دامپزشکی جوین درباره نظارت دامپزشکی بر عرضه بهداشتی گوشت قرمز و مرغ عنوان کرد: کارشناسان دامپزشکی در کشتارگاه‌ها بعد از تائید سلامت دام و طیور، اجازه کشتار را صادر کرده و ضمن کنترل تمام مراحل کشتار لاشه‌ها را بازدید می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شماره تلفن ۰۵۱۴۵۲۲۲۱۳۰ آماده دریافت گزارش‌های مردمی مرتبط با تخلفات دامپزشکی است.

image_printچاپ مطلب

Views: 0