کشف محموله غیرمجاز ۸۰۰ کیلویی ضایعات گوشت در مشهد
کشف محموله غیرمجاز ۸۰۰ کیلویی ضایعات گوشت در مشهد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد از توقیف خودروی حامل ضایعات گوشت غیرمجاز که اقدام به تخلیه محموله در محور مواصلاتی مشهد – نیشابور کرده بود، خبر داد.

 به گزارش اختر شرق؛ دکتر محمود جوادی نژاد رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد از توقیف یک دستگاه خودرو که اقدام به حمل و تخلیه غیربهداشتی ضایعات گوشت در محور مواصلاتی مشهد-نیشابور کرده بود، خبر داد و گفت: پرونده راننده خاطی به دلیل عدم دریافت گواهی حمل بهداشتی و همچنین تخلیه محموله در محیط عمومی به مراجع قضایی ارسال گردید.

جوادی نژاد تصریح کرد: اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی شهرستان مشهد در ساعت ۲۳ شب گذشته درحالی‌که جهت انجام بازدیدهای دوره‌ای به سمت یکی از کشتارگاه‌های طیور شهرستان درحرکت بودند، متوجه خودروی مذکور شده که در حال تخلیه ضایعات گوشت طیور در کنار جاده بوده است.

 وی اظهار کرد: پس از بررسی و تشخیص محموله ازنظر غیرقابل‌مصرف بودن با هماهنگی به‌عمل‌آمده به نزدیک‌ترین کارخانه تبدیل ضایعات ارسال شد.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس قانون سازمان دامپزشکی کشور، ضایعات گوشت باید بلافاصله و با رعایت تمامی ضوابط بهداشتی به واحد تبدیل ضایعات وابسته به کشتارگاه و یا با فراهم کردن تمامی امکانات لازم به کارخانه تبدیل ضایعات مستقل انتقال داده و در غیر این صورت به شیوه بهداشتی در محل واحد بسته‌بندی دفن شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2