کشف تعداد ۲۱۱ قطعه پرنده مینا در مه ولات
کشف تعداد ۲۱۱ قطعه پرنده مینا در مه ولات

سرپرست حفاظت محیط زیست مه ولات گفت: با کمک مامورین نیروی انتظامی پاسگاه شادمهر یک اتوبوس خط زاهدان- مشهد در محور پلیس راه شادمهر در حالی که مشغول بارگیری هفت جعبه جوجه مینا از اتوبوس به داخل پراید بود شناسایی و تعداد ۲۱۱ قطعه جوجه مینا کشف و ضبط شد.

به گزارش اختر شرق؛ اباذر حسین نژاد سرپرست حفاظت محیط زیست مه ولات در این باره گفت: به علت ضعیف بودن جوجه‌ها و شرایط بد نگهداری تعداد ۳۲ قطعه از پرنده‌ها متاسفانه تلف شدند و طی هماهنگی با دادستان شهرستان جوجه میناها به باغ پرندگان تربت حیدریه انتقال یافت.

وی ادامه داد: همه‌ساله تعداد زیادی افراد سودجو در فصل بهار که فصل زایش حیات وحش می‌باشد با دست بردن در آغل پرندگان و برداشت جوجه‌های تازه متولد شده اقدام به فروش آن‌ها می‌نمایند که اینکار باعث خارج شدن پرندگان از گردونه طبیعت و تلف شدن پرندگان که اکثراً جزء پرندگان نادر و حمایت شده می‌باشند می‌شود.

سرپرست حفاظت محیط زیست مه ولات در پایان خاطرنشان کرد: متخلفین در مرحله اول جهت ۳۲ قطعه پرنده تلف شده ضرر وزیان وارده به محیط زیست را پرداخت کرده و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی انتقال یافت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 94