کشت گیاه دارویی کاسنی برای اولین بار در جوین
کشت گیاه دارویی کاسنی برای اولین بار در جوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: گیاه دارویی کاسنی برای اولین بار در سطح دو هکتار کشت شد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین ضمن بازدید از محل کشت گیاه دارویی کاسنی که برای اولین بار در شهرستان جوین کشت شده است، عنوان کرد: بدون شک کشت گیاهان دارویی با توجه به توجیه اقتصادی آن بیش از گذشته رونق گرفته است.

قارزی ضمن بازدید از این اراضی خاطرنشان کرد: از آنجاییکه این گیاه نسبت به شوری دارای مقاومت زیادی است، بهترین عملکرد برای تولید بذر در شرایط شور بودن خاک را دارد که با توجه به نیاز آبی پایین، می‌تواند جایگزین مناسبی در زمینه تغییر الگوی کشت و جلوگیری از کشت بی‌رویه محصولات آب بر باشد.

وی تصریح کرد: همه قسمت‌های این گیاه از جمله برگ، ریشه، بذر مصارف دارویی دارد و قابل استفاده است و با توجه به اینکه هزینه کاشت این گیاه پایین بوده و از بازار مصرف مناسب برخوردار است لذا کاشت این گیاه سودآور و دارای توجیه اقتصادی است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به اینکه در این شهرستان گیاه دارویی کاسنی هم به صورت پاییزه و هم به صورت بهاره کشت میشود، خاطرنشان کرد: گیاه دارویی کاسنی بهاره در زمستان کشت و در خردادماه برداشت و در کشت پاییزه در اواخر مهر ماه کشت و در اردیبهشت ماه برداشت خواهد شد.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 8