کشاورزان زعفرانکار امسال با شروع کشت و کار محصول چاره ای جز شخم زدن و رها کردن مزارع خود نخواهند داشت!
کشاورزان زعفرانکار امسال با شروع کشت و کار محصول چاره ای جز شخم زدن و رها کردن مزارع خود نخواهند داشت!

نماینده دهیاران در استان خراسان رضوی گفت: کشاورزان زعفرانکار امسال با شروع کشت و کار محصول چاره ای جز شخم زدن و رها کردن مزارع خود نخواهند داشت.

به گزارش اختر شرق؛ حسن غلامی کریم آباد با اشاره به اینکه  از ابتدای بحران کرونا و به تبع آن قرنطینه اکثر کشورها زعفران با دلار ۱۵ الی ۱۶ هزار تومان در محصولی همچون پوشال در محدوده ی شش هزار و ۵۰۰ الی هفت هزار تومان معامله می شده است، گفت: اکنون قیمت هر دلار شش هزارتومان افزایش یافته است و به ۲۰ هزار تومان رسیده  در حالی که قیمت زعفران باز هم هیچ تغییری نکرده است.

دهیار کریم آباد با بیان اینکه زعفران در سال گذشته با دلار ۱۲ هزارتومانی به قیمت ۱۰ الی ۱۱ میلیون تومان نیز معامله می شد و با کمال تعجب شاهد آن هستیم که امسال کاهش قیمت زیادی داشته است، عنوان کرد: اگر قیمت زعفران بدین منوال باشد با هزینه های سرسام آورکارگری، زعفرانکاران زیان زیادی خواهند کرد و مجبورند مزارع زعفران خود را رها کرده و یا شخم بزنند.

وی اظهار کرد: چرا که هزینه های کارگری و قیمت تمام شده محصول، خیلی بیشتر  از قیمت محصول نهایی خواهد بود.

غلامی  در پایان خاطرنشان کرد: هزینه جمع آوری و پاک کردن محصول زعفران از قیمت آن بیشتر است و کشاورزان با این قیمت ضرر زیادی جهت آبیاری و آماده سازی مزارع  متحمل می‌شوند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 47