کاهش ۶۸ درصدی حوادث جاده‌ای استان در نوروز امسال
کاهش ۶۸ درصدی حوادث جاده‌ای استان در نوروز امسال

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: کاهش ۶۸ درصدی حوادث جاده ای در نوروز امسال را شاهد بودیم.

به گزارش اختر شرق و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی؛ سید مجتبی احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: در ۱۸۵۹ میلادی یک تاجر سوئیسی در راه سفر تجاری خود به سمت پاریس در روستایی شاهد جنگی بود و در آن جنگ به صورت بیرحمانه ای مجروحین داخل جنگ را از بین می بردند که او در این بین درخواست کرد تا مجروحین رو از داخل صحنه جنگ بیرون ببرند، او سپس به شهر خود برگشت و کتابی را نوشت که مورد اقبال هم قرار نگرفت اما کتاب توسط شخص دیگری مطالعه و پیشنهادی را برای تشکیل نهادی دادند که بتوانند در جنگ ها به هر دوطرف کمک رسانی کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اولین کنوانسیون ژنو برای حمایت از مجروحین جنگی در سال۱۸۶۳ به تصویب رسید و در سال ۱۸۷۰ ترکیه فعلی جنگی را با روسیه آغاز کرد که نماد هلال احمر در آن زمان انتخاب اکثر کشورهای اسلامی هم این‌ نشان را انتخاب کردند‌.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۹۱ کشور دنیا عضو صلیب سرخ هستند که ملزم به رعایت پروتکل های جهانی هستند، بیان کرد: در سال ۱۳۰۱ دکتر امیر اعلم که در مشهد زندگی‌ می کرد مسئول بهداری ارتش شد و آن زمان زلزله تربت حیدریه اتفاق افتاد که این باعث شد تا پیشنهاد تشکیل هلال احمر را ارائه دهد.

احمدی با بیان اینکه فعلا در هلال احمر‌ خراسان رضوی تب کرنا فروکش کرده که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی این بیماری کنترل می شود، عنوان کرد: از وقتی که هلال احمر وارد پایش کرونا شد بیش از یک میلیون نفر را مورد غربالگری قرار داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه در مجموع ۵۸۸۱ نیروی عملیاتی در کنار ما بودند و در ایام نوروز ۵۵ پست غربالگری ایجاد شد، گفت: در نوروز سال جاری با توجه به کاهش تردد در سطح جاده ها شاهد کاهش ۶۸ درصدی حوادث اعلام شده به پایگاههای هلال احمر بودیم.

وی با تاکید بر اینکه در ایام نوروز امسال شاهد کاهش ۸۱ درصدی مصدومین سرپایی بودیم، عنوان کرد: در کل کشور ۲۵۰ هزار بسته سه میلیون ریالی توسط هلال احمر توزیع شده و در روزهای آینده هم۱۰۰ هزار بسته بین گروههای هدف توزیع خواهد شد که این رویکرد باعث می شود دستور رهبری در مورد اجرای طرح مواسات انجام شود.

احمدی با اشاره به اینکه ۳۵ هزار بیمار خاص مورد حمایت هلال احمر استان قرار دارند که اکنون در حال توزیع بسته های حمایتی بهداشتی بین آنها هستیم، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا ۱۷ فروردین ۸۶ مورد حادثه سیلابی داشتیم که به ۲۰۶۱ نفر امدادرسانی انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در حوزه معاونت درمان در سال گذشته سه هزار و ۳۹۵ مورد مراجعات به بخش ارتوپدی فنی ما بوده است همچنین در حوزه آموزش در سال گذشته به ۵۶ هزار و ۱۸۰ نفر آموزش های مبتنی بر جامعه ارائه شده و در حوزه های پرسنلی نیز دو هزار و ۵۱۷ نفر آموزش دیدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱۱ مربی فعال در سراسر استان به ما کمک می کنند و ۱۵۱ دانشجو هم در مرکز علمی کاربردی توسط ۲۴ استاد آموزش می بینند، مطرح کرد: تا کنون ۳۰ میلیارد تومان توسط مردم به حساب هلال احمر واریز شده و ۵۰ میلیارد تومان هم کمک غیر نقدی به نیازمندان کمک کرده اند.

احمدی با تاکید بر اینکه هیچ کمکی در حوزه تجهیزات به استان نشده که هزار میلیارد تومان نیاز ما برای تامین تجهیزات لجستیکی است، اظهار کرد: فعلا یک بالگرد فعال داریم و سه بالگرد هم متاسفانه زمین گیر شده اند که امیدواریم زودتر این بالگردها رفع نقص شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه خوشبختانه در شرایط کرونا سامانه های مدیریتی ما با توجه به وجود تحریم های ظالمانه بسیار مطلوب عمل کرد، گفت: در مجموع ۲۴۸ هزار ماسک بهداشتی توسط جمعیت هلال احمر استان تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه در امدادگران هلال احمر استان تست کرونای شش نفر آنها مثبت اعلام شد که حمایت های ویژه ای از آنها صورت گرفته، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۲ میلیارد تومان فروش بیمه ای داشتیم همچنین ۱۰ میلیارد تومان طلب ما از بیمه ها است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1