کاهش چشمگیر ورود و خروج مسافران به خراسان رضوی
کاهش چشمگیر ورود و خروج مسافران به خراسان رضوی

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از کاهش چشمگیر ورود و خروج مسافرین به استان در بازه زمانی پنج روزه ۲۵ تا ۳۰ اسفند سال ۹۹ نسبت به سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ محمدصادق براتی در خصوص آمار ورودی و خروجی مشهد و استان دربازه زمانی پنج روزه ۲۵ تا ۳۰ اسفند ماه سال ۹۹ نسبت به سال‌های مشابه، تصریح کرد: طبق آمار اخذ شده قطعی توسط تردد شمارهای موجود در محورهای مواصلاتی به مشهد و استان و با توجه به وضعیت زرد مشهد وعدم ممنوعیت تردد تاکنون تعداد یک میلیون و ۳۹۶ هزار و ۴۶۹ نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی شامل (جاده‌ای – شخصی‌-ریلی و هوایی) وارد مشهد مقدس شده‌اند که این رقم نسبت به دوره مشابه در سال ۹۸، سی و یک درصد افزایش داشته است. این در حالی است که نسبت به سال ۹۷ که بیماری وجود نداشته است ۴۸ درصد کاهش را مشاهده می‌کنیم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در خصوص آمار یاد شده برای استان، عنوان کرد: آمار ۵ روزه مورد اشاره در میزان ورودی مسافرین به استان تعداد ۸۷۱۳۸۴ نفر بوده است که نسبت به سال ۹۸، شصت و سه درصد درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال ۹۷ (پنجاه و نه درصد کاهش را نشان می‌دهد.

براتی در پایان خاطرنشان کرد: هر چند در سال جاری ممنوعیت تردد نداشته‌ایم لذا مشاهده می‌شود نسبت به بازه زمانی سال ۹۷ کاهش چشمگیری وجود دارد که این نشان از ارتقاء فرهنگ تعامل و همکاری بین آحاد مردم کشور عزیزمان در یکدست شدن برای ریشه کن نمودن این بیماری منحوس دارد. در این راستا امید است در آینده نزدیک شاهد ثمرات مثبت رعایت نمودن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی باشیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 107