کاهش نرخ بیکاری خراسان رضوی به ۷ درصد در بهار سال جاری
کاهش نرخ بیکاری خراسان رضوی به ۷ درصد در بهار سال جاری

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: نرخ بیکاری خراسان رضوی در بهار امسال هفت درصد است که نسبت به بهار سال گذشته از کاهش ۲.۴ درصدی برخوردار بوده و همچنین نرخ بیکاری استان نسبت به میانگبن کل کشور ۲.۸ درصد کمتر است.

به گزارش اختر شرق؛ محمد سنجری با اشاره به اینکه سال گذشته با تلاش‌هایی که توسط تیم اقتصادی استان با محوریت مهندس رزم حسینی استاندار خراسان رضوی صورت گرفت، این استان جزء بهترین استانهای کشور در کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی قرار گرفت، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان‌رضوی در بهار امسال ۴۲.۷ درصد اعلام شده که نسبت به میانگین کشوری که ۴۱ درصد است ۱.۷ درصد بیشتر می‌باشد. نرخ بیکاری خراسان رضوی در بهار امسال نیز هفت درصد می‌باشد که نسبت به بهار سال گذشته از کاهش ۲.۴ درصدی برخوردار بوده و همچنین نرخ بیکاری استان نسبت به میانگبن کل کشور ۲.۸ درصد کمتر است.

وی افزود: نسبت اشتغال در استان در بهار سال جاری ۳۹.۷ درصد اعلام شده است.

سنجری تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب ناشی از کرونا در بخش خدمات و شدت این آسیب در خراسان رضوی بیشتر از سایر استان‌ها بوده است. ۵۰ درصد از اقتصاد به حوزه خدمات مربوط می‌شود که در آن بحث گردشگری و زیارت پررنگ است و در این موضوع صنوف، هتل‌ها، مراکز اقامتی، حمل و نقل هوایی و زمینی و ریلی ضرر زیادی را متحمل شده و همچنین مشاغل شهری در استان به ویژه شهرستان مشهد بیشترین آسیب ناشی از کرونا را متحمل شده‌اند.

وی اظهار کرد: از مجموع جمعیت استان خراسان رضوی هم اکنون ۴۸ درصد را بانوان و ۵۱ درصد را مردان تشکیل می‌دهند و ۴۰.۸ درصد شاغلان در بخش خدمات، ۱۸.۴ درصد در بخش کشاورزی و ۳۳.۹ درصد در بخش صنعت فعالیت می‌نمایند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی‌عدم تناسب بین مدرک تحصیلی و نیاز بازار کار را یکی از دلایل بالا بودن نرخ بیکاری دانست و گفت: بیش از ۶۰ درصد جویندگان کار فاقد مهارت هستند و این نسبت در میان دانش آموختگان دانشگاهی بیشتر است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6