کاهش قابل توجه ورود مسافران و زائران به خراسان رضوی
کاهش قابل توجه ورود مسافران و زائران به خراسان رضوی

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی آمار ورودی مسافران و زائران به استان را اعلام کرد.

به گزارش اختر شرق؛ محمدصادق براتی در خصوص آمار ورودی مسافران و گردشگران مذهبی به استان و مشهد اظهار کرد: با مشارکت و همکاری مردم، موضوع رعایت فاصله‎گذاری اجتماعی در آبان ماه سال جاری نسبت به ایام مشابه سال قبل بسیار متفاوت ارزیابی می‌شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در آبان سال جاری کاهش ۷۷ درصدی در بخش ورود وسایل نقلیه عمومی به مشهد و کاهش ۷۴ درصدی را به استان شاهد بوده‌ایم. در این راستا میزان ورودی به مشهدالرضا در بخش حمل و نقل جاده‌ای عمومی صرفا ۴۹ هزار و ۵۱۹ نفر بوده در حالی که در دوره مشابه سال قبل این رقم ۲۱۱ هزار و ۴۷۲ نفر است.

وی در ادامه میزان کاهش ورودی در دو بخش هوایی و ریلی را به ترتیب ۷۰ درصد و ۶۶ درصد اعلام کرد و ادامه داد: تعداد زائرینی که از طریق حمل و نقل هوایی وارد مشهد مقدس شدند ۴۳ هزار و ۳۰۲ نفر و تعداد افرادی که از طریق حمل و نقل ریلی به مشهد الرضا مشرف شدند ۸۷ هزار و ۳۲۲ نفر بوده‌اند.

براتی بیان کرد: مجموعا در هشت ماهه اول سال جاری ۸۴ درصد در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای، ۷۹ درصد در حمل و نقل ریلی و ۷۰ درصد در حوزه حمل و نقل هوایی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته‌ایم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در پایان ضمن قدردانی ویژه از اهتمام مردم عزیز استان و کشور در رعایت مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا، خاطرنشان کرد: امید است با ادامه این رعایت‌ها روز به روز شاهد کاهش چرخه انتقال بیماری در سطح کشور باشیم و در آینده نزدیک این بیماری کاملا ریشه کن و متعاقبا آن شاهد حضور گسترده مردم ولایتمدار ایران اسلامی و جهان اسلام همراه با شور و نشاط معنوی در تشرف به قطعه‌ای از بهشت مشهد الرضا، بارگاه ملکوتی ولی نعمتمان حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا المرتضی علیه آلاف التحیه والثنا باشیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 149