کارگاه آموزشی فرآوری کودهای دامی با استفاده از روش‌های نوین در شهرستان جوین
کارگاه آموزشی فرآوری کودهای دامی با استفاده از روش‌های نوین در شهرستان جوین

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین کارگاه آموزشی فراوری کود‌های دامی با استفاده از روش‌های نوین با هدف کاهش مصرف کودهای شیمیایی در شهرستان جوین برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با بیان اینکه کود‌های شیمیایی میتوانند عامل موثری در تخریب محیط زیست باشند، خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر استفاده بیش از حد از این نوع کود‌ها باعث بوجود آمدن نگرانی برای فعالان این عرصه شده است.

قارزی با بیان اینکه سلامت غذایی همواره به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه محسوب می‌شود، گفت: بدون شک برای پیشبرد این شاخص تلاش‌های مختلفی صورت گرفته است، اما در این میان استفاده‌ی بی‌رویه از کودهای شیمیایی در بخش کشاورزی موجب شده موجی از نگرانی درباره‌ی سلامت غذایی در جامعه شکل گیرد.

وی ادامه داد: استفاده از کود‌های حیوانی و فراوری آن‌ها به روش‌های نوین میتواند راه مناسبی برای جایگذینی کود‌های شیمیایی و جلوگیری از تخریب محیط زیست باشد.

قارزی اظهار کرد: هر چند که کشاورزی و تولید محصولات آن بدون استفاده از کود شیمیایی امکان‌پذیر نیست، ولی مصرف بی‌رویه‌ی این نوع کودها به یک نگرانی در میان کارشناسان کشاورزی و غذایی تبدیل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با توجه به روش جدید فراوری کود‌های دامی به روش فناوری باکتری (EM)، تصریح کرد: در این روش بهینه خیل عظیم میکروبی موجود در محلول‌ای ام (EM) کودهای دامی را در فرآیندی سریع و حافظ محیط زیست به کودی مغذی تبدیل می‌کنند، چرا که فرآیندهای سنتی ناکارآمد و برای گیاه و محیط زیست مضر است.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 62