چوب حراج دام در رشتخوار
چوب حراج دام در رشتخوار

به گزارش اختر شرق؛ جمعی از دامداران شهرستان رشتخوار گفتند: شهرستان رشتخوار با ۳۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین به دلیل گرانی و کمبود خوراک دام و خشک‌سالی‌های سال جاری و نبود برنامه دقیق از سوی مسئولان، مشکلات دامداران این شهرستان دوچندان شده و دامداران چوب حراج به دام سبک و سنگین در این شهرستان زده‌اند.

 در شهرستان رشتخوار که شغل اصلی روستاییان دامداری و کشاورزی است و این یعنی منبع درآمد و معیشت روستاییان عزیز از دامداری و کشاورزی تأمین می‌شود.

بهمن فرخی عضو انجمن صنفی دامداران شهرستان رشتخوار به خبرنگار اختر شرق گفت: ازآنجاکه تجمیع دام منطقه در بخش مرکزی و جنگل خصوصاً دهستان شعبه در بخش جنگل شهرستان رشتخوار است وضعیت دامداری در این منطقه امسال به‌شدت سخت شده و موجب از دست رفتن سرمایه‌های مالی و انسانی این منطقه گشته است.

وی عنوان کرد: روستاییان دام‌های خود را به قیمت‌های بسیار پایین به حراج گذاشته و با توجه به نقدینگی کم خریداران، خریدوفروش حتی با همین شرایط انجام می‌شود.

عضو انجمن صنفی دامداران رشتخوار مشکل اساسی این قشر را افزایش قیمت خوراک دام، مطرح کرد: دومین مشکل این قشر قیمت پایین دام است و دلالان باقیمت خیلی اندک به جان دام‌های مولد افتاده که خیلی از این دام‌ها آبستن است ولی باقیمت بالا گوشت را به مردم عرضه می‌کنند.

فرخی بابیان اینکه چیزی که از مشکلات و نوسانات بازار برداشت می‌شود کاهش نقدینگی اندک مردم و درنهایت اتمام آن خواهد بود، خاطرنشان کرد: یکی از معضلات این مسئله مهاجرت فصلی روستاییان عزیز برای کار در حاشیه شهرها است و آسیب‌های زیادی به دنبال خواهد داشت.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 58