پیشرفت عملیات احداث موزه دفاع مقدس خراسان رضوی ۸۰ درصد است
پیشرفت عملیات احداث موزه دفاع مقدس خراسان رضوی ۸۰ درصد است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ۸۰ درصد عملیات احداث موزه دفاع مقدس خراسان رضوی اکنون پایان یافته و با تدابیر اتخاذ شده، بزودی ۲۰ درصد باقی مانده نیز به نتیجه خواهد رسید.

به گزارش اختر شرق؛ سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی عنوان کرد: فرآیند احداث موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی با برنامه جهادی اکنون در ردیف موزه‌های برتر کشور است.

وی بیان کرد: موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی قبلاً از سایر استان‌های دیگر عقب بود و با زحمات و کار جهادی و انقلابی که صورت گرفت اکنون جز استان‌های برتر است و شرایط آن با گذشته تغییر کرده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: برای اتمام فعالیت عمرانی این موزه در بودجه ملی و همچنین در سفر استانی ریاست جمهوری به این استان، رقمی تعیین شده است که قرار شد در شش ماه ابتدای سال جاری این رقم تامین اعتبار شود.

وی گفت: همچنین بنا است در سفر دوم رئیس جمهور و هیات وزیران به استان خراسان رضوی نگاه ویژه‌ای به موضوع موزه دفاع مقدس صورت گیرد تا پایان دولت سیزدهم این موزه تکمیل شود.

سردار کارگر با بیان اینکه بر اساس آمار سالانه ۳۰ میلیون زائر به شهر مشهد مقدس مشرف می‌شوند و ۷۵ درصد آنان به منطقه کوهسنگی مراجعه می‌کنند و اگر ما بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۴ این موزه را تکمیل کنیم، امکان استفاده از آن برای مردم فراهم می‌شود، گفت: تکمیل محوطه‌سازی این موزه باعث حضور مردم در این فضا می‌شود و این در حالی است که بر اساس آمار بیشتر بازدید کنندگان علاقه‌مند مشاهده ادوات نظامی به نمایش درآمده در محیط موزه‌های دفاع مقدس هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس همیشه زنده است و شهید سلیمانی این دفاع را قله و مقاومت را همچون دامنه یک کوه می‌دانست و بر همین اساس باید این فرهنگ به جوانان و نوجوانان امروز معرفی شود تا آن‌ها بدانند که میانگین سنی شهدای ما زیر ۲۵ سال بوده است.

احداث ۳۳ یادمان شهدای گمنام در مراحل پایانی است

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه عملیات احداث ۳۳ یادمان شهدای گمنام در استان اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا خرداد ماه سال جاری ساخت این یادمان‌ها به اتمام برسد، عنوان کرد: ساخت ۱۹ یادمان دیگر شهدای گمنام در استان خراسان رضوی نیز به تازگی آغاز شده است و امیدواریم تا هفته دولت امسال عملیات احداث آن‌ها پایان یابد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: ۳۴۳ پیکر شهید در ۱۲۹ مکان این استان به خاک سپرده شده است که پیکر هشت شهید مورد شناسایی قرار گرفته است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته، پیکر ۱۲ شهید گمنام در ۱۲ نقطه این استان به خاک سپرده شده و یادمان آن‌ها در دست احداث است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 73