پیشرفته‌ترین تصفیه خانه چرم کشور در مشهد افتتاح شد
پیشرفته‌ترین تصفیه خانه چرم کشور در مشهد افتتاح شد

پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه چرم کشور در شهرک صنعتی چرمشهر مشهد، با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون وزیر صمت و رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی کشور افتتاح شد.

به گزارش اختر شرق؛ یعقوبعلی نظری در آیین افتتاح پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه چرم کشور در شهرک صنعتی چرمشهر مشهد که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون وزیر صمت و رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی کشور در چهارچوب پروژه‌های یادگار ابراهیم برگزار شد، اظهار کرد: طی اقداماتی که در ۳ سال گذشته اتفاق افتاده، در حوزه ساخت تصفیه‌خانه یا مدیریت پساب در سطح استان یک نهضت ایجاد شده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: در مشهد طی یک شبانه روز ۴۵۰ هزار مترمکعب فاضلاب تولید می‌شود که پنجاه درصد آن تصفیه می‌شود اما با تکمیل دو تصفیه‌خانه دیگر این ظرفیت هم تکمیل خواهد شد.

وی بیان کرد: اولین گامی که برای کشف‌رود به عنوان یکی از معضلات جدی مشهد برداشتیم این بود که کشف‌رود یک سرمایه طبیعی است و نباید آلوده شود.

امروز این تصفیه‌خانه در همین راستا به بهره‌برداری رسید. نظری خاطرنشان کرد: وظیفه حاکمیت ایجاد ظرفیت و زیرساخت است که باید به سرعت و بر اساس شعار سال انجام بگیرد تا جهش مد نظر در حوزه‌های مختلف محقق شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: با مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری و حوزه‌های دیگر جهش تولید اتفاق خواهد افتاد و در همین راستا طی ۳ سال گذشته شاهد جهش سرمایه‌گذاری مردمی در حوزه اقتصاد و تولید بودیم.

وی متذکر شد، محقق شدن رسالت جهش تولید بدون توجه به بسیاری از ملاحظات شدنی نیست و یکی از آن ملاحظات حفظ محیط زیست به شمار می‌رود.

نظری در پایان از حمایت‌ها دستگاه‌های قضایی استان در این حوزه قدردانی کرد.

image_printچاپ مطلب

Views: 11