پژمان فر: در حوزه زندانبانی باید گفتمان ما الهی و مبتنی بر کرامت انسانی باشد
پژمان فر: در حوزه زندانبانی باید گفتمان ما الهی و مبتنی بر کرامت انسانی باشد

جانفدا مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی با حجت الاسلام پژمان فر نماینده مردم مشهد و رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

به گزارش اختر شرق؛ مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی در این دیدار بر لزوم ارتباط مستمر مجموعه مدیریت زندان‌ها با نمایندگان مجلس و تبیین مشکلات و چالشهای پیش روی زندان‌ها تاکید کرد و گفت: زندانیان بخشی از جامعه هستند که نمایندگان باید به این گروه هم با نگاه ویژه توجه داشته باشند.

وی ضمن اشاره به آمار محکومین سابقه دار، اصلاح و تربیت واقعی را راهکار عملی برای پیشگیری از وقوع مجدد جرم برشمرد که نیازمند مشارکت همه ارکان جامعه است.

جانفدا گفت: اکثر زندان‌های استان دارای ابنیه قدیمی و فرسوده در بافت شهری هستند و طبق قانون باید به خارج از شهرها منتقل شوند، اما پروژه‌های ساخت زندان‌های جایگزین که سالهاست آغاز شده به دلیل‌عدم تخصیص اعتبارات لازم در حال مستهلک شدن است و تا بودجه تامین نشود به بهره برداری نخواهند رسید.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به منابع فقهی و دینی در باب نحوه اداره زندان‌ها گفت: در حوزه زندانبانی باید گفتمان ما الهی و مبتنی بر کرامت انسانی باشد.

وی‌عدم پذیرش زندانی آزاد شده توسط جامعه را یکی از عوامل موثر در ارتکاب مجدد جرم برشمرد و بر اصلاح این فرهنگ اجتماعی تاکید کرد.

حجت الاسلام پژمان فر در پایان ضمن تقدیر از خدمات و اقدامات زندان‌ها در تامین امنیت جامعه و اصلاح آسیب دیدگان اجتماعی، در خصوص انجام پیگیریهای لازم برای رفع مشکلات زندان‌ها اعلام آمادگی کرد.

image_printچاپ مطلب

Views: 10