پویش نذر خون تا پایان ماه صفر ادامه دارد/ حضور خیرانه مردم برای کمک به بیماران نیازمند
پویش نذر خون تا پایان ماه صفر ادامه دارد/ حضور خیرانه مردم برای کمک به بیماران نیازمند

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی اظهار کرد: در پویش نذر خون که همه‌ساله در ایام محرم و صفر به یاد سرور و سالارشهیدان برگزار می‌شود؛ امسال نیز در ایام سوگواری ۱۰ روز اول ماه محرم در مجموع تعداد ۵۴۲۹ نفر به پایگاه‌های فعال اهدای خون استان مراجعه که از این میان تعداد ۴۱۴۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر مجید عبداللهی با اشاره به برگزاری پویش نذر خون در ایام محرم و صفر خاطر نشان کرد: همه‌ساله در ایام ماه محرم و صفر عزاداران حسینی در حرکتی جهادی و با الگوگیری از سرور و سالار شهیدان، خون خود را به بیماران نیازمند خون و فرآوردهای خونی اهدا می‌کنند تا به شکلی دیگر نوای لبیک یا حسین (ع) سردهند.

وی با بیان اینکه در این طرح نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد داوطلبان ۲۶ درصد و تعداد اهداکنندگان خون ۲۴ درصد کاهش داشته است، گفت: در مجموع این ایام سوگواری، هفت درصد از اهداکنندگان خون را بانوان و ۱۸ درصد از آنان را داوطلبان بار اول شامل شده‌اند.

دکتر عبداللهی با اشاره به اینکه ۵۲ درصد از اهداکنندگان خون این ایام را اهداکنندگان مستمر تشکیل داده اند، اظهار کرد: همچنین نام‌نویسی اینترنتی ۳.۴ درصد نسبت به سال گذشته در این ایام رشد داشته است لذا از همه اهداکنندگان عزیز درخواست می‌شود با توجه به شیوع بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با مراجعه به سایت انتقال خون و قسمت نوبت دهی اینترنتی به نشانی nobatdehi.ibto. ir با رزرو نوبت در پایگاه‌های استان بدون معطلی پذیرش و نسبت به اهدای خون خود اقدام نمایند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در پایان تاکید کرد: با توجه به مدت زمان محدود نگهداری فراورده‌های خونی و نیاز همیشگی به فراورده‌های خونی و ضرورت اهدای مستمر خون از زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) خواست اهدای خون را منوط به مناسبتهای مختلف مذهبی، ملی و شرایط خاص ننمایند و با مراجعه منظم به پایگاه‌ها در همه ایام سال، مجموعه انتقال خون را در مدیریت بهینه منابع محدود موجود و نیز تامین مطلوب ذخایر خونی بیش از پیش یاری رسانند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4