پویایی اقتصاد شهر در گرو اقتصاد رقابتی است
پویایی اقتصاد شهر در گرو اقتصاد رقابتی است

نایب‌رئیس شورای شهر مشهد گفت: پویایی اقتصاد شهر در گرو اقتصاد رقابتی است و اگر موانعی بر سر راه وجود دارد، باید به شکل قانونی و فرهنگی برطرف شود.

به گزارش اختر شرق؛ هشتاد و یکمین جلسه‌ی علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، به ریاست حمید‌رضا موحدی‌ زاده، نایب‌رئیس شورای شهر مشهد و با حضور اکثریت اعضاء، در محل سالن جلسات علنی شورا، واقع در طبقه دوم تالار شهر برگزار شد.

حمیدرضا موحدی زاده، نایب‌رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: ما در ماه‌های پایانی سال ۹۸ به‌ سر می‌بریم و طبعاً در سالی که در حال پایان یافتن است، نقاط قوت و ضعفی داشته‌ایم که باید آن‌ها را شناسایی کرده و در بودجه‌ای که در سال ۹۹ ارائه خواهد شد نقاط قوت را برجسته‌تر و نقاط ضعف احتمالی را برطرف نماییم.

نایب‌رئیس شورای شهر مشهد بابیان اینکه برنامه‌ی عملیاتی میان‌مدت ما که از سال ۹۷ تصویب‌شده و تا سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت، باید در بودجه سال ۹۹ موردتوجه قرار بگیرد، عنوان کرد: رویکرد ما در برنامه‌ی میان‌مدت چهارساله، نگاهی راهبردی و درازمدت به ظرفیت‌ها، منابع و پروژه‌های شهر است و همچنین رویکردی تعاونی، به این معنا که با همه‌ی دستگاه‌های تأثیرگذار بر روند توسعه و عمران شهر، تعامل خواهیم کرد.

موحدی زاده با بیان این مطلب که پویایی اقتصاد شهر در گرو اقتصاد رقابتی است و اگر موانعی بر سر راه وجود دارد، باید به شکل قانونی و فرهنگی برطرف شود، گفت: گرانی، تورم و در بخشی از اقتصاد، رکود، دامن پروژه‌های شهرداری را هم خواهد گرفت و هزینه‌های ما را بیشتر خواهد کرد.

نایب‌رئیس مجلس اظهار کرد: مهم‌تر از همه‌ی این تحولات، افزایش انتظار شهروندان از شهرداری و دستگاه خدمات شهری است و دلیل مطرح کردن این نکات را درخواست از شهرداری، جهت در نظر گرفتن این اهداف در برنامه میان‌مدت شورا، برای ارائه بودجه سال ۹۹ دانستند.

نایب‌رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه آنچه می‌تواند تضمین‌کننده‌ی برنامه‌ی بودجه سال ۹۹ باشد مداخله و مشارکت شهروندان و ذی‌نفعان است و تصریح کرد: هرکس که نفعی در این شهر دارد، از شهروندان که صاحبان شهر هستند گرفته تا سرمایه‌گذاران، باید دخالت داده شوند تا انگیزه آنان نیز برای مشارکت بالا رود.

وی بابیان اینکه دولت‌هایی که توانسته‌اند شهرهایشان را به توسعه برسانند، دولت‌های محلی‌شان را تقویت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: کلان‌شهری مانند مشهد که باید چندین میلیون شهروند و زائر را اداره کند و به آنان خدمات دهد، نیاز دارد که توسط دولت و نمایندگان مجلس، توجه ویژه‌ای دریافت نماید و در لایحه بودجه ۹۹ جانب مردم و شوراهای مردمی در نظر گرفته شود.

موحدی زاده در خصوص آلودگی هوا، با اشاره به اینکه اخیر مقامات وزارت بهداشت و درمان کشور هشدار داده‌اند که میزان افسردگی براثر آلودگی هوا افزایش داشته و بهداشت روان جامعه به خطر افتاده است، تصریح کرد: غلبه بر آلودگی هوا یک امر فرا بخشی است، یعنی شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند با این معضل ملی مقابله کند، بلکه دولت، نهاد‌های مدنی محیط‌زیست و تمام مردم باید برای این امر بسیج شوند.

وی هشدار داد: اگر این معضل حل نشود ممکن است در آینده‌ای نزدیک، سکونت در این شهر ناممکن شده و عده بسیاری از آن کوچ کنند.

نایب‌رئیس شورای شهر مشهد، در رابطه با اعتراضاتی که به دلیل گرانی بنزین در کشور رخ داد، بیان کرد: خوشبختانه ما در مشهد کم‌ترین اعتراضات را داشتیم و این نشان می‌دهد که نارضایتی مردم شهر ما، در آن حد نیست، چون مردم شاهد تلاش‌های انجام‌شده هستند؛ ما در اوج اعتراضات، ایستگاه‌های الندشت و کوهسنگی را افتتاح کردیم و علاوه بر خرج سنگینی که برای شهرداری در بردارد مترو را توسعه‌ دادیم‌.

موحدی زاده، با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس تأکید کرد: ما باید امید و اعتماد مردم به نهادهای انتخاباتی را افزایش دهیم و مردم احساس کنند که اگر آمدند و مشارکت کردند، رأی آن‌ها به نتیجه خواهد رسید؛ چراکه امید و اعتماد مردم به نهاد‌های انتخاباتی، هرچقدر که افزایش پیدا کند به همان اندازه پایه‌های مردمی جمهوری اسلامی نیز محکم خواهد شد.

نایب‌رئیس شورای شهر مشهد به مناسبت نهم دی‌ماه اظهار کرد: امیدواریم چنین روزهایی که مردم بهانه‌ای پیدا می‌کنند تا گرد هم بیایند و در کنار هم قرار بگیرند، جزء بر طبل انسجام، اتحاد و دوستی نواخته نشود؛ چراکه امروز جامعه ما در معرض تهدید است و این انسجام و اتحاد درخطر جدی قرار دارد.

خبرنگار: مریم مشتاقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 10