پوشش ۹۴ درصدی شبکه تلفن همراه در جاده سرخس به مشهد در استان خراسان رضوی
پوشش ۹۴ درصدی شبکه تلفن همراه در جاده سرخس به مشهد در استان خراسان رضوی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، از وضعیت بسیار مطلوب ارتباطی و پوشش شبکه تلفن همراه در جاده سرخس به مشهد خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛علی دلگیر مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در جلسه شورای اداری شهرستان سرخس که با حضور استاندار خراسان رضوی و سایر مدیران استانی برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: در حوزه سرویس تلفن همراه روستایی، تعداد سه روستا، از پوشش شبکه همراه اول برخوردار شده‌اند و تلاش داریم دو روستای باقی مانده نیز تا دهه فجر امسال زیر پوشش شبکه تلفن همراه قرار گیرند.

دلگیر با بیان این مطلب که سطح پوشش اینترنت در حوزه روستایی شهرستان سرخس، هم اکنون ۵۰ درصد است که این مهم تا دهه فجر به ۶۵ درصد و تا پایان دولت دوازدهم، به ۹۰ درصد خواهد رسید، عنوان کرد: در حوزه هوشمندسازی مدارس، ۲۹ مدرسه شهری و ۶۵ مدرسه روستایی در سرخس به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و هم اکنون از سرویس آموزش الکترونیک بهره‌مند هستند.

وی ضمن اشاره به این که در حال حاضر پنج دفتر پیشخوان شهری و هشت دفتر خدمات ارتباطی روستایی به مردم سرخس خدمات می‌دهند، تاکید کرد: متقاضیان ایجاد دفاتر پیشخوان جدید می‌توانند جهت اطلاع از شرایط اخذ پروانه به وب سایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مراجعه و یا به صورت تلفنی و حضوری درخواست خود را دنبال کنند.

دلگیر در پایان ضمن اشاره به طرح‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص روستاهای بالای ۲۰ خانوار، تصریح کرد: تا پایان امسال هشت روستا و تا پایان دولت دوازدهم ۲۳ روستای دیگر در شهرستان سرخس به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 84