پنجاه و ششمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان کاشمر برگزار شد
پنجاه و ششمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان کاشمر برگزار شد

پنجاه و ششمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان کاشمر با حضور فرماندار، امام جمعه موقت و اعضای ستاد در محل سالن همایش‌های فرماندار برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ ساقی فرماندار شهرستان کاشمر ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دهه دوم فاطمیه، گفت: در سطح کشور هفت شهر استان‌های مازندران، گلستان درشرایط قرمز، ۳۰شهر نارنجی، ۲۱۹ شهر زرد و ۱۹۲ شهر آبی هستند که شرایط آبی برای آن دسته از شهرهایی اطلاق می‌شود که دو در یکصد هزار بیماران بستری داشته باشند.

ساقی با اشاره به اینکه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا دراستان روند افزایشی دردو هفته گذشته در خصوص نمونه‌های مثبت و سرپایی منطقه ترشیز مورد توجه قرارگرفت و مقرر شد بررسی و آنالیز لازم صورت گیرد، تصریح کرد: در این خصوص در جلسات منطقه‌ای با حضور فرمانداران، ائمه جمعه مدیران شبکه بهداشت و روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزارشد.

فرماندار کاشمر با تاکید بر ادامه روند بیماریابی، اظهار کرد: ضرورت دارد در پی بیماریابی قرنطینه خانگی و معکوس صورت پذیرد که خوشبختانه طرح مشترک شبکه بهداشت و بسیج در قالب طرح شهید سلیمانی موفق بوده است.

ساقی تاکید کرد: بازگشایی‌ها براساس تغییر شرایط رنگ‌ها صورت می‌گیرد اما می‌طلبد که مردم بزرگوار اصناف، وبازاریان و همه مردم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی زدن ماسک فاصله اجتماعی و پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی درجهت پایداری شرایط نسبتا مناسب کمک کنند و بازرسی‌ها نیز تشدید شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین احدی امام جمعه موقت کاشمر و رئیس حوزه علمیه در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا شهرستان کاشمر گفت: درهرنظامی کسانیکه فعالیت می‌کنند و نزدیک به حاکمیت هستند و مسئولیتی دارند اینها نگاه حاکمیتی را پذیرفته‌اند.

امام جمعه موقت کاشمر با بیان این مطلب که از طرف نماز جمعه و حوزه علمیه این مطلب را عرض می‌کنیم ما ممنون مجموعه ستاد پیشگیری ومبارزه با کرونا، فرماندار و مدیریت وکارکنان شبکه بهداشت و درمان هستیم و احساس قطعی داریم که با دلسوزی درحال خدمت و فعالیت هستند، اذعان کرد: در سراسر کشور باید خیلی ممنون باشیم که عزیزان دارند خدمت می‌کنند و شهید می‌دهند و اگر ما سلامت جسمی نداشته باشیم سلامت روحی هم نداریم.

وی ادامه داد: اینکه ما در ترشیز در کاشمر براساس آمار وضعیت خوبی داریم و جز خوبها بودیم از زحمات این عزیزان تشکر می‌کنیم.

رئیس حوزه علمیه کاشمر گفت: موضع رسمی جامعه روحانیت و نهاد نماز جمعه همین است و هیچ گونه بد بینی و سوظن و بدگمانی نداریم وشاخص ما مقام معظم رهبری هستند و وقتی ایشان می‌فرمایند باید کاملا دستورالعمل‌ها رعایت شود اگر کسی نگاهش حاکمیتی است، چه کسی بهتر از شخص اول مملکت که به صراحت اعلام نموده‌اند و هیچ شبه‌ای دراین موضوع نیست.

حجت الاسلام والمسلمین احدی عنوان کرد: باید مواظب باشیم احساسی نشویم و به نام دفاع از فرهنگ و مراسم هم دیگر را تخریب نکنیم و ما همه یکی هستیم و هیچگونه برداشتی که احیانا مسئولین قصد دارند در جهت کمرنگ شدن مراسمات دینی اقدام کنند چنین برداشتی نیست و بنده عذر خواهی می‌کنم و اگر جایی شخص یا افرادی مطلبی در این خصوص منتشرنموده مورد تایید حوزه و نهاد نماز جمعه نیست ما هیچ وقت خودمان را دیندارتر از بقیه نمی‌دانیم و مسئولین ما دیندار هستند متدین و از خود ما هستند و دغدغه فرهنگ را دارند اگر شخصی طور دیگر اظهارنظر کند مسئولیتش با خودش است و خود طرف باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: موضع رسمی حوزه و ستاد نماز جمعه هم همین است و در سطح کشور در کاشمر و ترشیز ذره‌ای نگاه بدبینانه نداریم و معتقدیم که باید هماهنگ باشیم و هیچ گاه حس تقابل نداشته‌ایم و معیار و شاخص همان است که مقام معظم رهبری و بزرگان فرموده اند، همه باید در آن راستا حرکت نماییم.

امام جمعه موقت کاشمر با بیان اینکه جامعه هرچه سالم‌تر باشد زمینه برای رشد فرهنگ فراهم خواهد بود، تصریح کرد: از باب همکاری پیشنهاد داریم مساله مورد توجه فرماندار و ستاد پیشگیری از کرونا باشد تا مسائل فاطمیه با رعایت همه دستورالعمل‌ها در فضای باز و یا بسته براساس پروتکل‌های اعلامی با رعایت همه جهات مراسمات برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با بیان اینکه در همین راستا در محل حوزه علمیه جلسه‌ای برگزار نمودیم و همه حاضرین در این جلسه تاکید نموده‌اند که به هیچ وجه نباید قدمی مخالف با سیاست‌های کلی نظام برداریم و نه این موضوع شرعی و نه عقلی است و این ادبیات اشتباه است، گفت: مسئولین هم دین مدار هستند و دلسوز فرهنگ و دین هستند و همه در سایه رهبری‌های مقام معظم رهبری دارای اهداف واحده هستیم

امام جمعه موقت کاشمر در پایان عنوان کرد: با برگزاری مراسم فاطمیه با رعایت همه جوانب با توجه به اینکه برخی اماکن مثل تالارها، استخرها و… محدودیت‌ها برداشته شده است، انتظار است این مراسمات هم برگزار شود.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Views: 57