پلمپ ۲۱۳ نانوایی متخلف در مشهد در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا
پلمپ ۲۱۳ نانوایی متخلف در مشهد در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پلمپ ۲۱۳ نانوایی متخلف در راستای کنترل بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ مهندس علی اصغر حسنی اظهار کرد: با توجه به بحران بوجود آمده نظارت بازرسین بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بویژه نانوایی ها در مشهد و شهرستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ساعات اداری و غیراداری شدت یافته و گزارش تخلفات به صورت روزانه به ستاد مرکزی معاونت بهداشت اعلام می گردد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه گفت: در قالب طرح بسیج ملی مقابله محیطی با ویروس کووید-۱۹ تا کنون ۱۵ هزار و ۲۲۵مورد بازدید در سطح استان انجام شده و برای ۱۳۹۵واحد اخطاریه صادر شده و۲۲۸ مورد نیز به دلیل تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

مهندس علی اصغر حسنی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از شیوع کرونا می بایست تا حد امکان از تبادل پول نقد خودداری شود گفت: پرداخت هزینه نان با استفاده از کارت خوان و صرفاً توسط خود خریدار انجام پذیرد؛ به‌علاوه اینکه در هر نانوایی باید یک فروشنده برای دریافت وجه به کار گرفته شود و این فرد به هیچ عنوان نباید با تهیه و توزیع نان در تماس باشد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه با متخلفان و تهدید کنندگان سلامت شهروندان برخورد قانونی می شود، گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موضوع را به شماره های ۱۹۰ و ۱۹۱ اطلاع دهند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1