پروژه اصلی نظام در سال ۹۸ بحث انتخابات است
پروژه اصلی نظام در سال ۹۸ بحث انتخابات است

فرماندار کاشمر بابیان این‌که پروژه اصلی نظام در سال ۹۸ بحث انتخابات است، عنوان کرد: بعد از اتفاقات امسال و بهانه‌ای که بعد از طرح مدیریت مصرف بنزین برای دشمنان و برخی افراد که دنبال منافع سیاسی بودند به وجود آمد، نشان داد که دشمنان دنبال این‌گونه اتفاقات ناگوار تا انتخابات در کشور هستند بنابراین یکی از اهداف دشمن بحث انتخابات است.

به گزارش اختر شرق؛ مسلم ساقی فرماندار کاشمر در جلسه ستاد گرامیداشت دهه فجر که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به شرایط حساس بین‌المللی و منطقه‌ای و جامعه و نظام اظهار کرد: به‌دوراز هر منفعت شخصی، گروهی و جریانی باید همه مسائل انقلاب را پیگیری کنیم و در بعضی موارد اگر مانند شهید سلیمانی مورد هجمه قرار می‌گیریم برای تقویت ارزش‌های آرمانی انقلاب مجموعه دولت باید به خود جسارت بدهد و پای‌کار بیاید و اگر هزینه‌ای دارد هم متقبل شود.

وی ابراز کرد: در این شرایط حساس هیچ اقدامی از هیچ فرد، جریان و اداره و سازمانی که باعث تفرقه بین اقشار جامعه شود پذیرفته نخواهد بود و این‌یک تکلیف قانونی و وظیفه شرعی و وظیفه شهروندی است و باید جلوی تفرقه و چنددستگی و مسائلی که باعث به هم خوردن وحدت می‌شود را بگیریم.

ساقی با اشاره به فرمایشات رهبری، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی زنده‌تر و پویاتر و فعال‌تر از قاسم سلیمانی است و شاهد بودیم در مراسم تشییع این شهید که هیچ تکلیف اداری نبود همه اقشار حتی کسانی که خیلی پایبند به اصول نظام نبودند به صحنه آمدند و این باید تلنگری به ما باشد تا سیر و سلوک شهید سلیمانی‌ها را مطالعه کنیم.

فرماندارکاشمر با بیان این مطلب که شهید سلیمانی نیازی به ریاکاری نداشت و کارهایش بر اساس اعتقاداتش بود گفت: شهید سلیمانی خط کش نداشت که بگوید چه کسی انقلابی و چه کسی غیرانقلابی است و هنر ما در انقلاب و نظام این است که کسانی که از قطار انقلاب پیاده شدند یا در حال پیاده شدن هستند را با نگاه درست سوار قطار انقلاب کنیم و هرکدام مدعی انقلابی بودن داریم بایستی پایبند اصول اصیل انقلابی باشیم.

ساقی بابیان این‌که در آموزه‌های اسلامی در مورد فکر کردن تأکید شده است اظهار کرد: باید به اهداف انقلاب فکر کنیم و اگر درجایی قصوری صورت گرفته با شجاعت اعلام کنیم و در این مورد هیچ جریان و گروه خاصی مدنظر نیست و در همه جریان‌ها این موضوع وجود دارد و هرکسی که مدعی‌تر است باید پایبندتر باشد.

وی با بیان این مطلب که پروژه اصلی نظام در سال ۹۸ بحث انتخابات است، عنوان کرد: بعد از اتفاقات امسال و بهانه‌ای که بعد از طرح مدیریت مصرف بنزین برای دشمنان و برخی افراد که دنبال منافع سیاسی بودند به وجود آمد، نشان داد که دشمنان دنبال این‌گونه اتفاقات ناگوار تا انتخابات در کشور هستند بنابراین یکی از اهداف دشمن بحث انتخابات است.

فرماندار کاشمر تأکید کرد: تمامی اقدامات که در حوزه اجرا بر اساس قانون انتخابات و هیئت‌های نظارت و هیئت‌های بازرسی انجام می‌شود باید درنهایت باعث تحقق مشارکت حداکثری شود و یکی از وظایف ما به‌عنوان مجری قانون انتخابات این است که از حقوق و تکالیف انتخاب‌کنندگان و انتخاب شوندگان صیانت شود.

وی با اشاره به این‌که مسئولین باید قانون انتخابات را مرور کنند گفت: در حوزه اجرا و نظارت و بازرسی به همکاری و همراهی همه ادارات و مردم نیازمندیم و لازمه همکاری این است که با قانون آشنا باشیم و در این شرایط سخت بین‌المللی هر اقدامی که باعث پایین آمدن مشارکت شود بازی کردن در میدان دشمن است در همه انتخابات مشارکت حساس بوده و اکنون حساس‌تر است و مکلفیم از آراء مردم به‌عنوان حق‌الناس صیانت کنیم همان‌طور که از ابتدا نگاه عادلانه به‌تمامی داوطلبان و نامزدهایی که در مهلت قانونی به‌عنوان نامزد انتخاباتی تبلیغات می‌کنند در دستور کار قرار داشته است.

فرماندار کاشمر تصریح کرد: باید همه مراسم در دهه فجر رنگ و بوی مردمی داشته باشد و تکلیفی و مصنوعی نباشد تا اثرگذاری خود را داشته باشد و همه ادارات باید از ظرفیت‌هایی که دارند باهنر و تدبیری که به خرج می‌دهند از تشکل‌ها، احزاب، سمن‌ها، انجمن‌ها، شوراها، دهیاری‌ها و اقشار بهره بگیرند تا مراسم به‌صورت مردمی برگزار شود و همه مراسم‌ها نظم داشته باشند و از هر برنامه‌ای که باعث آزرده‌خاطر شدن مردم شود پرهیز کنیم.

وی با اشاره به این‌که بایستی تنوع برنامه‌ها و ایده‌های نو مدنظر افراد باشد و بحث پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بخش کوچکی از این اقدامات باشد اظهار کرد: افتتاح اقدامات همه دستگاه‌های اجرایی به‌صورت هماهنگ و هم‌افزا به‌صورت نمادین است و امیدآفرینی در مراسم مدنظر است.

مسلم ساقی بابیان این‌که در رسانه‌ها پمپاژ اخبار منفی وجود دارد اظهار کرد: پمپاژ اخبار منفی باعث به دست آوردن و کسب دستاوردهای نظام نخواهد شد و وظیفه رسانه‌ها نقد و بررسی است و تخریب را کسی نمی‌پسندد و بحث امیدآفرینی را باید جدی‌تر دنبال کنیم.

وی با اشاره به این‌که در استان خراسان هر ۲۴ ساعت یک روستا گازرسانی می‌شود افزود: باید در روستاها مراسم پررنگ‌تری برگزار شود چراکه نگاه به روستا تغییر پیداکرده است و زیرساخت‌های بسیار خوبی در روستاها انجام‌شده است.

ساقی بیان کرد: باید در هر دو حوزه کارهای شکلی و محتوایی اقدام شود و اداراتی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کارهای زیربنایی انجام دهند تا برای کودکان در سنین مختلف برنامه‌های متنوع و مشخص و هدفمند داشته باشیم و از ظرفیت فوق‌العاده آموزش‌وپرورش استفاده شود تا با زبان خود بچه‌ها گفتمان اصیل انقلاب تبیین و ترویج شود.

وی بابیان این‌که کرسی‌های آزاداندیشی ظرفیت و پتانسیل در دانشگاه است به‌صورت واقعی برگزار نمی‌شود عنوان کرد: اگر دانشجو و دانشگاه پرسشگر نباشد ماهیت دانشجو زیر سؤال می‌رود و نباید فضا را امنیتی کنیم و بترسیم و یکی از تأکیدات رهبری نخبه پروری سیاسی است ولی در دانشگاه‌های ما افراد سیاست زده می‌شوند و با توجه به علم، دانش و فناوری که نیاز مبرم جامعه است، نخبه پروری سیاسی مورد غفلت تشکل‌های دانشجویی قرار نگیرد.

وی بابیان این‌که مراسم دهه فجر به هیچ گروه سازمان و جریانی تعلق ندارد ابراز کرد: هر کس که در این نظام زندگی می‌کند جزو این نظام است و مصادره کردن مناسبت‌هایی که در انقلاب وجود دارد به گروه خاص کار درستی نیست.

ساقی اظهار داشت: در دهه فجر نمایشگاه رونق تولید با حضور معین‌های اقتصادی وجود داشته باشد و در شهرستان فضایی ایجاد شود که معین‌های اقتصادی اقداماتی را که تاکنون انجام دادند و چشم‌اندازها و فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که در آینده دارند را به مردم ارائه دهند.

فرماندار کاشمر بابیان این‌که ۲۲ بهمن امسال لیست انتخاباتی هر حوزه انتخابیه نهایی می‌شود گفت: نباید هیچ برنامه‌ای تحت‌الشعاع و مورداستفاده نامزدهای انتخاباتی قرار بگیرد، ۱۷ نفر از کاندیدا تائید صلاحیت شدند ولی تضمینی بر این نیست که تائید صلاحیت این افراد باقی بماند و شاهد هستیم که عده‌ای خود را نامزد انتخاباتی می‌دانند ولی ممکن است در این ۲۰ روز مدرکی به شورای نگهبان برسد که رد صلاحیت شوند، نامزدهای انتخاباتی طبق قانون از بیست و دوم مشخص می‌شوند.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه بیان شد که ۶۱ پروژه قابل‌افتتاح بااعتباری بالغ‌بر ۳۳ میلیارد و ۳۱۱ میلیون تومان در شهرستان کاشمر وجود دارد.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 7