پرداخت ۱۶۴ میلیارد و ۲۳۱ میلیون تومان تسهیلات به واحدهای آسیب دیده ناشی از کرونا
پرداخت ۱۶۴ میلیارد و ۲۳۱ میلیون تومان تسهیلات به واحدهای آسیب دیده ناشی از کرونا

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۶۴ میلیارد و۲۳۱ میلیون تومان تسهیلات به واحد های آسیب دیده ناشی از کرونا در استان خراسان رضوی پرداخت شده است.

به گزارش اختر شرق؛ محمد سنجری در هشتمین جلسه کارگروه اشتغال با بیان اینکه با توجه به تمدید ثبت نام تسهیلات کرونا فرصت بسیار خوبی برای اطلاع رسانی و همفکری بیشتر بوجود آمده است و باید همه بگونه ای تلاش نمایند تا بیشترین جذب در استان صورت پذیرد، عنوان کرد: ۲۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۶۷ هزار و ۳۹۶ بنگاه اقتصادی متضرر از کرونا در استان با اشتغال ۱۸۳ هزار و ۴۱۹ نفر اختصاص یافته است که تاکنون ۵.۷ درصد از تسهیلات ابلاغی به این استان و ۲۱ درصد از تسهیلات درخواستی به مشمولان پرداخت شده است.

سنجری با اشاره به اینکه تاکنون ۳۴ هزار و ۸۱۹ پرونده با اشتغال ۷۳ هزار و ۱۵۳ نفر و تسهیلات درخواستی ۸۰۴ میلیارد و ۲۵۱ میلیون تومان از مشمولان دریافت تسهیلات ویژه آسیب دیدگان از کرونا در سامانه کارا ثبت شده است، عنوان کرد: از این تعداد ۲۷۳ پرونده با اشتغال دو هزار و ۶۸ نفر و تسهیلات درخواستی ۲۹ میلیارد و ۴۴۴ میلیون تومان توسط دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی در دست بررسی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: ۳۴ هزار و ۵۴۶ پرونده باقیمانده با اشتغال ۷۱ هزار و ۸۵ نفر و تسهیلات درخواستی ۷۷۴ میلیارد و ۸۰۷ میلیون تومان توسط بانکها در حال بررسی است که از مجموع تسهیلات درخواستی ۱۶۴ میلیارد و ۲۳۱ میلیون تومان را پرداخت کرده‌اند.

وی گفت: گزارشها حاکی از آن است که عملکرد بانکها و دستگاه‌های اجرایی در پرداخت تسهیلات ویژه کسب و کارهای متضرر از کرونا در استان مناسب نبوده است به طوری که برخی بانکها ضامن کارمند از متقاضی خواسته‌اند در صورتی که به هیچ وجه چنین چیزی در شیوه نامه دیده نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات ویژه کسب و کارهای متضرر از کرونا تمدید شده به طوری که بنگاه‌های دارای کد بیمه تا نیمه شهریور ماه امسال و بنگاه‌های فاقد بیمه تا پایان شهریور ماه مهلت دارند در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4