پرداخت وام مشاغل خانگی به ۶۰ هنرمند صنایع دستی گناباد
پرداخت وام مشاغل خانگی به ۶۰ هنرمند صنایع دستی گناباد

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گناباد از پرداخت وام مشاغل خانگی به ۶۰ هنرمند صنایع دستی این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علیرضا شناسایی با اعلام این خبر گفت: پرداخت وام مشاغل خانگی در قالب طرح حمایتی یک محصول یک روستا با همکاری اداره کار، تعاون و رفاه جتماعی و صندوق کارآفرینی امید به برخی هنرمندان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این روستاها شامل روستای ‌مند مهد سفال، روستای زیرجان به عنوان سبد بافی و روستای گیسور به عنوان گلیم است.

شناسایی اظهار کرد: این وام‌به مبلغ حدود شش مییلیارد و ۵۰۰ میلیون رسال به بیش از ۶۰ هنرمند در رشته‌های سفال گلیم و سبد بافی در سال جاری پرداخت شده والبته این تعداد در حال افزایش است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت: هدف از پرداخت این تسهیلات حمایت از هنرمندان و اشتغال پایدار تشویق کارآفرین‌ها فعال صنایع دستی است.

شناسایی در پایان خاطرنشان کرد: گناباد در زمینه صنایع دستی خصوصا سفال در استان خراسان رضوی پیشگام بوده و این هنر زیبا به عنوان میراث معنوی کشور نیز ثبت شده است، عنوان کرد: همچنین روستا مند گناباد نیز به عنوان روستای سفال و منطقه به زودی شماره ثبت ملی آن از طرف وزارت اعلام خواهد شد و این اقدام گامی مهم در جهت توسعه پایدار شد.

لازم به ذکر است؛ در شهرستان گناباد بیش از ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌شده و تعداد ۱۳۷ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 37